GeForce GTX 1080 Ti כבר בדרך לחנויות – אלו הביצועים

כרטיס המסך GeForce GTX 1080 Ti (תמונה: NVIDIA) כרטיס המסך GeForce GTX 1080 Ti (תמונה: NVIDIA)

כרטיס המסך החדש של NVIDIA, ה-GeForce GTX 1080 Ti הוא כבר לא אסופה של שמועות, הכרזות מקדימות או הדלפות, אלא מוצר קיים שעושה את דרכו כבר כעת אל חנויות המחשבים והחומרה בכל רחבי העולם, כאשר האמברגו הסופי ירד החל מהלילה, והאתרים אשר החזיקו בו קודם לכן פרסמו את הביקורות שלהם, עם כל התשובות לשאלות: עד כמה הוא חזק, היכן הוא עומד בהשוואה לקודמיו וכמובן – כמה זה יעלה לנו.

ה-GTX 1080 Ti, כך מסתמן כעת, הוא כרטיס המסך החזק ביותר, עבור שוק הגיימינג כמובן. והיכן ממוקם Titan X בגרסת ה-Pascal שלו? ניכר שה”איומים” מצידה של AMD בדמות כרטיסי ה-Vega הביאו את NVIDIA לעשות צעד שלא עשתה קודם לכן: לרמוס את ה-Titan X שאותו הוציאה לא מזמן, יחסית.

NVIDIA רומסת את Titan X עם GTX 1080 Ti

ה-GTX 1080 Ti אינו שונה בבסיסו מהרעיון הכללי, המתבסס על החלשה של כרטיס ה-Titan עם מחיר זול בהרבה, אך זה נגמר בבסיס. כרטיס ה-Titan X חלש (אם כי, לא משמעותית) מכרטיס ה-GTX 1080 Ti, כשהאחרון עולה כמעט כחצי ממנו.

כשהוא מגיע עם 11 גיגה-בייט של זיכרון (אל מול 12 גיגה-בייט ב-Titan), מספר ליבות CUDA זהה לחלוטין, רוחב פס זיכרון גדול יותר, וכמו כן עם תדרי פעולה גבוהים יותר – הוא מקבל את מלוא הפוטנציאל להפוך לחלום הרטוב ביותר של גיימרים, ואף אנשי מקצוע.

על פי הביצועים הנראים בביקורות, כרטיס מסך זה אינו מיועד כלל וכלל לרזולוצית ה-Full HD, שם הוא מותיר מספרים רציניים מאוד של פריימים לשניה. הוא פונה לטכנולוגיות החדשות או הנחשקות ביותר בשוק כרגע, שהן מסכי גיימינג בעלי תדר רענון גבוה, מסכי 4K וכמובן מציאות מדומה, שם הביצועים שלו מנוצלים היטב למשחקיות חלקה למדי.

מבחינה השוואתית, גם בה הנתונים המתקבלים הם חסרי תקדים כחלק מכל סדרת הכרטיסים הזו של NVIDIA, הנתון הראשון מעיד כי כרטיס זה חזק עד כפי 2 מקודמו, ה-GTX 980 Ti. כאשר מסתכלים על הגרסה הפחות מפותחת, ה-GTX 1080, מקבלים גם כן שיפור גדול במיוחד של עד 40%.

את כל זה, כרטיס ה-GTX 1080 Ti עושה כאשר הוא משתמש ב-250 וואט לעומת 180 וואט בכרטיס ה-GTX 1080, וכ-270 וואט בקודמו, ה-GTX 980 Ti. נתוני הטמפרטורות ויכולות אוברקלוק עשויים להשתנות כאשר הגרסאות צד שלישי יגיעו אל השוק בשבועיים הקרובים, אך ניכרת טמפרטורה זהה לזו של ה-GTX 980 Ti בגרסת המייסדים (רפרנס).

אז שוב, כמה זה עולה לנו? לא מעט – אך מעט משציפינו. המחיר המוצהר הוא 700 דולר וכ-4,000 שקלים בישראל, אך הוא מתייחס אל גרסת המייסדים, שכן ניתן לצפות מהגרסאות של החברות האחרות להגיע עם תג מחיר נמוך יותר (או גבוה יותר, כמובן).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים