לחזות את השוק: כך משתמשים ארגונים במידע שמספקים הגולשים כדי להרוויח בגדול

Bing

אחד הנושאים החמים ביותר כיום בעולם הטכנולוגיה הוא ה-Machine Learning (למידת מכונה). השימושים לטכנולוגיה מתרחבים כל יום ויותר חברות מוצאות בה שימוש לצרכים מסחריים. שימוש כזה מצאה קרן השקעות ענקית בשם Acadian Asset Management שחתמה על שיתוף פעולה נרחב עם מנוע החיפוש של מיקרוסופט, בינג.

קרן ההשקעות מנהלת סכום עתק של 77 מיליארד דולר וחלק מניהול הנכסים נעשה בשיטות מתקדמות שמערבות מתמטיקה מתקדמת ועיבוד נרחב של נתונים מסוגים שונים. הקרן חתמה על הסכם עם מיקרוסופט לשימוש בכלי הידוע בשם Bing Predicts שאוסף ומעבד ביג-דאטה.

בינג יאסוף נתונים שונים כמו נטיית ציבור הקונים למותג מסוים, טרנדים מכירתיים ושיווקיים ויגזור מהם מסקנות על הדו”ח הרבעוני הבא של חברה מסוימת. “כל מה שיכול להצביע על רווחיות עתידית של חברה יכול לעזור לנו“, אמר מנהל בכיר בקרן.

Acadian היא הקרן הראשונה שחותמת על הסכם לאספקת נתונים עם בינג. מנהלי השקעות בפירמות הגדולות כיום מתחרים על שיטות חדשות שיתנו להם קצה יתרון לחיזוי אירועים בשוק. כל רמז יכול להיות שווה מיליארדים. לכן הן מוציאות הון תועפות על ניתוח צילומי לווינים, נתוני מעקב אחר טלפונים סלולריים ועוד מקורות שיעידו על תנועות של קונים וסחורות.

הכל התחיל בריאליטי

המתכנן הראשי של Bing Predicts סיפר איך עלה לו הרעיון לבנות פיצ’ר שחוזה אירועים על בסיס מידע שמפוזר ברשת. בחורף של 2008 הוא שם לב למחזוריות וקשר מסוים בין חיפושים ברשת של בתי ספר איזוריים לבין מזג אוויר סוער. הוא גילה שתושבים שהסערה הגיעה אליהם מחפשים את אתר הבית ספר כדי לדעת האם הוא נסגר בעקבות הסערה. בעזרת מעקב אחר הנתיב הגיאוגרפי של החיפוש הוא יכול היה לדעת האם הסערה מתקרבת אליו מבלי לראות את התחזית בטלוויזיה.

בעקבות גילוי זה הוא החליט להקים את Bing Predicts. תחילה הכלי שימש בעיקר לחיזוי תוצאות של תוכניות ריאליטי. הראשון היה אמריקן איידול, שם הצליח האלגוריתם לנחש כבר משלב מוקדם שהמועמד שנחשב אנדרדוג, יבלוט ואף ינצח בתחרות.

בתוכניות ‘דה-וויס’ ול’רוקדים עם כוכבים’, הצליח האלגוריתם לנחש את המנצח בכל שבוע ובכל העונות למעט שבוע אחד בכל תוכנית. הוא נחל גם הצלחה גדולה בחיזוי תוצאות לסנאט האמריקני ב-2014 וגביע העולם בכדורגל שנערך באותה שנה. עם זאת, Bing Predicts נחל כישלון גדול בחיזוי התוצאות של הבחירות לנשיאות בין הילארי לטראמפ. האלגוריתם נתן סיכוי של 90% לניצחון של הילארי.

הפעם זו חברת מסחר במניות שמעוניינת למנף את יכולות הביג דאטה ולמידת המכונה לטובת יצירת רווחים בשוק. ככל שיכולת התחום תשתפר כך נראה יותר ויותר חברות ענק רותמות את האלגוריתמים ואת הררי הנתונים בנמצאים שם בחוץ לצורכים עסקיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים