אקזיט ענק: אינטל רוכשת את מובילאיי הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר

אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (תמונה: Mobileye) אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי (תמונה: Mobileye)

שיא ישראלי חדש נרשם היום בזירת ההיטק הישראלי. חברת אינטל הודיעה על רכישת מוביילאיי הישראלית שמפתחת מערכות נהיגה אוטומטיות בעסקה ששוויה 15.3 מיליארד דולר. זהו האקזיט הגדול ביותר של חברת הייטק ישראלי.

עבור אינטל יהיה זה כרטיס הכניסה לעולם החדש של רכבים אוטונומיים, תחום שעדיין לא רשמה בו כברת דרך מהותית. כשכל חברת טכנולוגיה אחרת כבר נמצאת עם פיתרון כלשהו בתחום, יתכן ואינטל חוששת שתפספס את הרגע הנכון לכניסה, כפי שפספסה את הגל במובייל. לפי הערכתה, שוק המערכות המתקדמות לרכבים יהיה שווה 70 מיליארד דולר ב-2030.

אינטל מכירה היטב את סביבת הפיתוח של מובילאיי, שתי החברות עובדות משנה שעברה על פרוייקט שמטרתו להוציא רכב אוטונומי לכבישים עד 2021. מובילאיי ממוצבת היטב בתחום הלוהט של פיתוח מערכות הראייה, זיהוי ושליטה של רכבים. למרות ששיתוף הפעולה עם חברת טסלה הופסק בשנה שעברה מסיבות שעדיין אינן ברורות לחלוטין, החברה יצאה בשיתופי פעולה עם חברות רכבים אחרות רבות.

רכבים מחוברים נעים בעיר
תמונה: Intel

אינטל תשלם עבור כל מניית מובילאיי 63.54 דולר במזומן. ערך שמשקף סכום עסקה של 15.3 מיליארד דולר. שווי השוק של מוביילאיי עמד עד יום שישי האחרון על 10 מיליארד דולר. כעת מניות מוביילאיי (סימול: MBLY) מזנקות במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-30% ובמחזור גדול.

מובילאיי תמוזג עם חטיבת Automated Driving Group באינטל. אך מייסדי מובילאיי, פרופ’ אמנון שעשוע וזיו אבירם כתבו מכתב לעובדי החברה ובו סיפרו ששם החברה והמותג ישארו גם תחת אינטל. הם גם ישארו בניהול החטיבה באינטל.

בריאן קרזניץ’, מנכ”ל אינטל, כתב לעובדי החברה: “רכישת מובילאיי תצרף את המעבדים ה-xenon שלנו, המעגלים המשולבים והמודמים דור 5 שלנו יחד עם ההובלה של מובילאיי בראייה ממוחשבת”. הוא מתייחס לרכישה כנרחבת יותר מתחום תחבורה: “אנחנו חברת מידע (DATA). תעשיית הרכב מונעים על ידי מידע. מכונית אוטונומית אחת תייצר 4 טרה-בייט של נתונים כל יום. כל המידע הזה יצטרך את לעבור עיבוד דרך הפתרונות של אינטל“.

עדכון (14:52) – אינטל ומובילאיי הכריזו על עסקת הרכישה באופן רשמי בשיחת ועידה עם עיתונאים ומשקיעי שוק ההון. תוכן הכתבה שונה בהתאם לפרטים אודות העסקה כפי שאלו נמסרו על ידי החברות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים