ביקורת וגיימפליי: משחק הלחימה For Honor

For Honor (תמונה: Ubisoft)

נדמה שבשנים האחרונות כל כותר אשר יוצא ונקשר בשם “יוביסופט” נידון מראש למוות ביקורתי, בין אם הוא טוב או לא. זה קורה שוב ושוב החל מסדרת המשחקים הידועה של חברת יוביסופט, Assassin’s Creed, וממשיך עם משחקים מהשנה האחרונה, כגון Watch Dogs 2 ו-Tom Clancy’s The Division.

המשחק הטרי מבית יוביסופט, For Honor, הוא דוגמה למשחק שזכה אף הוא תחילה לציפיות גבוהות אך התרסק יחסית עוד בשלב מוקדם. כמדומני, בשביל לבחון משחק דרך עיניים אובייקטיביות, אין להגיע עם צפיות גדולות – ודאי לא סוריאליסטיות. בשלב זה, המשחק שזכה לתלונות בעיקר מהפן הטכני, קיבל כבר כמה וכמה עדכונים גדולים, וחבילת DLC (שכבר כלולה במהדורת ה-Gold אותה בדקנו) והגיע הזמן לבחון אותו במצבו הנוכחי.

דמות מתוך המשחק For Honor
תמונה: גאדג’טי

משחקי כבוד

For Honor הינו משחק לחימה מסוגת ה-Hack & Slash, עם סיפור פנטזיה המתרחש בסביבת ימי הביניים, בעולם פיקטיבי מוכה הרס. לאחר אסון טבע בעל מימדים מאסיביים, נמצא עולם זה תחת כאוס. קבוצות גדולות, אותן מובילים הלוחמים הגדולים ביותר, נלחמות אחת בשניה על משאבים ובעיקר טריטוריה.

לשחקן ניתנת האפשרות לשחק בשלושה סיפורים שונים המבוססים על סוגי הלוחמים העיקריים במשחק – האבירים, הסמוראים והויקינגים. בתחילת המשחק ניתן  להתחיל את אחד מהסיפורים, ורק לאחר השלמתו ניתן להמשיך לשתי העלילות המקבילות.

לדאבוני, הסיפור אינו משחק תפקיד גדול במשחק זה. השימוש באלמנט הפוסט-אפוקליפטי הינו קלישאתי מדי, וניכר שרעיון זה כבר נשחק יתר על המידה. אך גם אם ניתן לסלוח על אלו, הסיפור ממשיך לגרוף נקודות רעות – איך לומר זאת במילים עדינות? הוא פשוט משעמם, ואם מתעמקים בו, מתקבלת גם הרגשה של אבסורד, ובאופן כללי קשה מאוד למצוא את עצמך מתחבר לעלילה של המשחק.

סצינה במערה מתוך המשחק For Honor
תמונה: גאדג’טי

החדשות הטובות: גיימפלי חלק ומהנה

בחרתי להתחיל את הביקורת הזו כאשר אני מציין את הנקודות החלשות של המשחק. ובכן, החדשות הטובות הן שכאן הן נגמרות. על אף העלילה החלשה יחסית, For Honor הוא אחד מהמשחקים היותר מהנים שיצא לי לשחק בזמן האחרון. הוא מכניס אותך לנעליים של לוחמים גדולים כאלו או אחרים, ומאפשר לך לחוות קרבות אלימים וברוטליים ברוח ימי הביניים, והוא משתמש בדיוק באמצעים הנכונים על מנת לעשות זאת.

המכאניקה של המשחק מוצלחת מאוד, והגיימפליי מהנה למדי. המשחק מציע סשן הדרכתי (Tutorial), שמרגיש כאילו הוא ממשיך גם הרבה אחרי שלב ההיכרות הראשונית, בעלילה עצמה – אך הוא אינו מעיק על חווית המשחק. ברגע שבו אין עוד צורך בהדרכה והכרת המכאניקה של המשחק, הגיימפליי הופך למהנה, ואפילו אומר שממכר. עבור אלו המעוניינים לאתגר את עצמם, קיימות מספר רמות קושי ומאתגרות למדי.

חווית המשחק מגיעה לשיאה כאשר שמים את העלילה בצד, ויוצאים לשחק ברשת. המשחק ברשת כולל שלושה מצבי משחק: הראשון הוא נגזרת קלה מהעלילה, שבו קבוצות של לוחמים משחקים אחד כנגד השני. מצב המשחק השני מאפשר לערוך דו-קרב אחד על אחד אל מול שחקן אחר. מצב המשחק האחרון מציע “כיבוש” של נקודות מפתח במפה אל מול הקבוצות היריבות (ואריאציה של Domination שנקראת כאן Dominion).

נקודה נוספת שעושה חסד עם המשחק היא המרה מוצלחת במיוחד ל-PC, מהמוצלחות שראיתי, בניגוד לרוב משחקי ה-AAA שנוטים לעשות את דרכם מהקונסולות אל המחשב ולהשבר בדרך. זהו לא המקרה של For Honor: ניכר שהושקעה כאן עבודה רבה על מנת להפוך את גרסת ה-PC לחלקה ומוצלחת כמו בכל שאר הפלטפורמות.

האופטימיזציה עבור גרסת המחשב האישי מתבטאת בביצועים גבוהים למדי על ההגדרות הגבוהות ביותר, כאשר הגראפיקה של המשחק היא לא פחות ממרשימה. ארחיק ואומר שאף מחשבים פשוטים יחסית יכולים להריץ משחק זה בצורה שחיקה ואפילו מושלמת. הסאונד גם הוא נשמע אמיתי, ואף נעשתה עבודה טובה מאוד בחילוקו למספר ערוצים.

סצינת קרב מתוך המשחק For Honor
תמונה: גאדג’טי

לסיכום

כאחרית דבר, For Honor הינו משחק מוצלח ומהנה. עלילת הרקע אמנם לא עושה את עבודתה, אך היא אינה מפריעה להנות מהמשחק בשום צורה. בעוד הקמפיין המהנה מגיע לסיום בזמן בינוני עד קצר, מצאתי את עצמי שוקע לא מעט במשחק ברשת, עליו הושמעו ביקורות שליליות, אך תחת נקודת המבט שלי הינו ללא רבב.

זהו לא משחק אותו תרכשו על מנת להנות מעלילת פנטזיה, ולמען האמת – הטריילרים אינם משדרים איזשהו חשק להתחבר לעלילה. זה משחק שבו תרצו לשחק לשם האקשן, על מסך גדול ועם ציוד אודיו טוב על מנת להעצים את החוויה שהמשחק מספק.

בסופו של יום, חברת יוביסופט הצליחה להביא לנו כותר מוצלח, ויותר מכל מושקע. ועל כך – יש כבוד.

אהבנו

  • גיימפליי מהנה מאוד
  • מולטיפלייר מהנה
  • גרסת PC מותאמת היטב

לא אהבנו

  • עלילת רקע משעממת

For Honor זמין למשחק על ה-PlayStation 4, Xbox One והמחשב האישי (Windows). הגרסה שנבדקה הינה גרסת המחשב האישי במהדורת ה-Gold.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים