גוצלי של גוגל יציג תמונות באיכות זהה ב-65% מהנפח

עוגיות גוצלי עוגיות גוצלי (תמונה: CC0 / Pixabay)

גוגל ידועה בחיבתה לפורמטים חדשים ושאפתניים לדחיסת מדיה – היא מקדמת פורמטים חדשניים דוגמת WebP לתמונות ו-VP9 לסרטונים, ומפתיעה מדי פעם במגוון ניסויים שאפתניים. התוצר האחרון מבית מעבדות הפיתוח של החברה הוא Guetzli – מקודד JPEG חדש ומתקדם עם תאימות מלאה לאחור.

בהשוואה למקודדים הנפוצים בשוק, Guetzli (עוגייה בגרמנית שוויצרית) מסוגל לדחוס תמונה באיכות זהה לנפח קטן ב-35%, או לחילופין לספק תמונה באיכות גבוהה משמעותית בנפח זהה. בניגוד למרבית הפורמטים החדשים אותם מקדמת גוגל המחייבים שינוי בצד הלקוח, מקודד ה-JPEG החדש מציע תאימות מלאה לאחור לשלל המפענחים והקוראים, כך שניתן להשתמש בו כבר עכשיו בכל רחבי הרשת.

אז איך הוא עושה את זה? כיוון שאלגוריתם הדחיסה הוא עדיין JPEG, המקודד החדש לא באמת יכול לדחוס את אותו המידע בקובץ קטן יותר. במקום זאת, הוא רק גורם לנו לחשוב כך – גוגל רתמה את המידע הרב שברשותה בנוגע לאופן בו מוחותינו מעבדים תמונה, וניצלה אותו באלגוריתם החדש על מנת לשמר פרטים במקומות החשובים.

משמאל לימין: מקור, קידוד libjpeg, וקידוד Guetzli באותו גודל. ההבדל נראה לעין
משמאל לימין: מקור, קידוד libjpeg, וקידוד Guetzli באותו גודל. ההבדל נראה לעין (מקור: Google)

האלגוריתם החדש מתחשב באופן בו המוח פועל ומקדיש מידע רב יותר לאזורים בהם המוח רגיש יותר להיעדר בפרטים. כך, ניתן ליצור תמונה שנראית איכותית יותר, טבעית יותר ופחות מפוקסלת, כשלמעשה אין בה באמת יותר פרטים – פשוט הפרטים שנמצאים נמצאים במקומות החשובים (דוגמת חלקים מורכבים עם ניגודיות גבוהה). החיסרון היחידי של המקודד החדש הוא זמן הריצה הארוך שהוא דורש בשל השימוש באלגוריתמים מתוחכמים ומשוכללים.

תוכלו להתנסות ב-Guetzli כבר עכשיו באמצעות גלישה לפרוייקט ה-GitHub של המקודד (בשלב זה הוא זמין רק דרך כלי לשורת הפקודה (CLI)). כל התמונות בכתבה זו קודדו באמצעות שימוש ב-Guetzli.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים