שמועה: אלו חלק מהעדכונים שימצאו דרכם ל-Android 8 O

לוגו G של גוגל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מערכת ההפעלה אנדרואיד 8, אשר צפויה להיקרא בשם הקוד Android O, תיחשף בקרוב בכנס המפתחים שתערוך גוגל החל מה-17 במאי, ופרטים חדשים המגיעה לרשת דרך אתר 9to5mac חושפים כעת כמה מהתכונות החדשות שילוו את הגרסה החדשה. את הפרטים מסייג בשלב זה האתר כשמועה בלבד.

את השימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד מאפשרת גוגל, תחת התניות שונות, לקבל בחינם להתקנה על גבי מכשירי סמארטפון, טאבלטים ועוד. שיטה זו הביאה את אנדרואיד לעמוד בין מערכות ההפעלה הפופולריות ביותר בעולם. השינויים הנמנים בשמועה החדשה, בהם עדכון למערכת ההתראות, שילוב מצב תמונה-בתוך-תמונה ועוד, מעידים כי לאחר הצגתם של צמד המכשירים לסדרת Google Pixel, פועלת החברה לשם הצגת תכונות לאנדרואיד שיגרמו ליותר מהיצרניות לעשות שימוש בגרסה הנקייה (ונילה) של מערכת ההפעלה, במקום להשתמש בגרסה מותאמת.

תכונות חדשות באנדרואיד 8

הפרטים שנחשפים אודות מערכת ההפעלה הבאה מבית גוגל מציינים כי נראה עדכון למערך ההתראות במכשירים. גוגל עידכנה את וילון ההתראות לא מעט בשנים האחרונות וזה זכה לעיצוב ופונקציונליות חדשים וגם לעבודה על גבי מסך הנעילה.

השמועה לא מתייחסת באופן ספציפי לשינויים הצפויים להגיע עם אנדרואיד 8 להתראות במכשיר, אך ישנה התייחסות לתוספת של מספור התראות שיופיע על גבי אייקונים של אפליקציות במסכי הבית. מי מכם שעושה שימוש במכשירי אייפון או מכשירי אנדרואיד בעלי ממשק מותאם ודאי מכיר את התכונה, המציגה את מספר העדכונים האחרונים מאפליקציות שונות כמו מייל, אינסטגרם, פייסבוק ואחרות. בנוסף, צפויה הגרסה הבאה של אנדרואיד לשלב אייקונים לאפליקציות המציגים עדכון על גבי מסך הבית, כמו למשל הצגת התאריך באפליקציית לוח השנה או השעה באפליקציית השעון, מבלי צורך בפתיחת האפליקציה.

מונה התראות מאפליקציית וואטסאפ במכשיר אנדרואיד
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ניהול משאבי מערכת יהווה חלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה אנדרואיד 8 גם כן, כאשר בגוגל ככל הנראה יגבילו את אפשרויות הפעולה של אפליקציות ברקע בדומה לדרך בה מוגבלים חלונות הפועלים ברקע בגרסה 57 של דפדפן כרום. הדבר צפוי לשפר את חיי הסוללה במכשירים, שכן פעולה מוגבלת של אפליקציות הרצות ברקע תאפשר הפחתה בשימוש במשאבי המערכת של הסמארטפון. יצרניות סמארטפון שונות להן מכשירים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה מותאמת דואגות כבר היום לטיפול טוב יותר באפליקציות הרצות ברקע ובאייפון מתבצע הדבר מזה זמן רב.

תמונה בתוך תמונה גם היא תכונה הקיימת במכשירים שונים כיום, כאשר אפל הציגה את זו במכשירי אייפד לפני קרוב לשנתיים וגוגל עצמה הפכה האפשרות זמינה עבור מכשירים מבוססי Android TV. כעת צפויה האפשרות להצגת תמונה בתוך תמונה, שתאפשר המשך צפיה בוידאו בחלון מרחף תוך שימוש באפליקציות אחרות המותקנות על המכשיר, להגיע לאנדרואיד 8, כאשר ככל הנראה תוצג תחילה עבור טאבלטים בלבד.

העוזרת הוירטואלית של גוגל תשולב בתכונות נוספות של מערכת ההפעלה בגרסתה הבאה, והשמועה החדשה מציינת את נוכחותה סביב מנוע טקסט חכם, שיוכל לעשות שימוש במידע שהוזן באפליקציות שונות על מנת להשתמש בו בשנית במקומות שונים במערכת ההפעלה. כך, למשל, תוכלו להזין פרטים אישיים באפליקציה מסוימת, ואלו יהיו זמינים עבורכם גם באפליקציות אחרות ללא צורך בהזנתם כל פעם מחדש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים