“הייתי טיפש”: כך ויתר הסופר שהמציא את The Witcher על רווחים ממשחקי הסדרה

The Witcher 3 The Witcher 3

משחקי The Witcher נחשבים לסדרת משחקי תפקידים מהטובים בעולם, במיוחד המשחק האחרון – The Witcher 3 שיצא בשנת 2015. אך בעוד שמשחקי הסדרה זוכים להצלחה רבה ומכניסים למפתחים סכומים מרשימים, דווקא הסופר שיצר את העולם של The Witcher אינו רואה גרוש מרווחים אלו.

אנדרי ספקובסקי (Andrzej Sapkowski) הפולני הוא האדם שיצר למעשה את The Witcher, כולל הגיבור הראשי גראלט (Geralt). תחת ידו הוציא מגוון ספרים המתרחשים בעולם הפנטזיה העשיר, שתרמו מאוד לקידום ז’אנר הפנטזיה למבוגרים בפולין. הפולנים נוהגים להשוות את ספקובסקי לטולקין, המחבר של שר הטבעות.

בריאיון ל-Eurogamer סיפור ספקובסקי על מקורות ההשראה ל-The Witcher, ובין היתר הזכיר גם כיצד CD Projekt רכשו ממנו את הזכויות לשימוש במותג. לדבריו, מפתחי המשחק הציעו לו נתח מרווחי המשחקים, אך ספקובסקי לא האמין שהם מסוגלים ליצור משחק רווחי, ועל כן סירב להצעה. במקום זאת, הוא דרש מהם תשלום יחיד מראש, ובכך מכר להם את הזכות להשתמש בכל סיפורי The Witcher וגיבוריהם.

בראיון מודה ספקובסקי כי פקפק בעתידם של המשחקים:

הייתי טיפש מספיק למכור להם את הזכויות להכל. הם הציעו לי חלק מהרווחים שלהם. אמרתי ‘לא, לא יהיו שום רווחים – תנו לי את כל הכסף כעת, את כל הסכום’. זה היה טיפשי. הייתי טיפש מספיק לתת הכל בידיהם כי לא האמנתי שהם יצליחו. אבל מי ציפה שהם יצליחו?

אולם בנימה חיובית יותר, ספקובסקי גם משבח את המשחקים שאכן ראו אור. הוא מודה כי ההצלחה של CD Projekt הינה בזכות ולא בחסד, וכי המשחקים עשויים היטב. “הם הרוויחו את זה. המשחק עשוי היטב. יפה מאוד, יפה מאוד“, אומר ספקובסקי. כנראה שבפעם הבאה שירצה למכור את זכויות המותג שלו, יחשוב פעמיים על התנאים שידרוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים