פטנט חדש מציג: כך תהפוך אפל כל אייפד ואייפון למחשב נייד

כך עשוי להפוך כל אייפון למחשב נייד בעל פונקציונליות משופרת כך עשוי להפוך כל אייפון למחשב נייד בעל פונקציונליות משופרת

ענקית הסמארטפונים והטאבלטים האמריקאית, אפל, עשויה לאפשר בעתיד לאינספור משתמשי האייפד או האייפון השונים, להפוך את מכשירם האישי מטאבלט או סמארטפון למחשב נייד בעל מסך מגע ופונקציונליות מורחבת. כך חושף פטנט חדש מבית היצרנית שאושר באופן רשמי לפני מספר ימים על ידי משרד הפטנטים האמריקאי (USPTO).

הפטנט החדש, שמצטרף למספר בלתי מבוטל של פטנטים שאושרו לענקית הטכנולוגיה במרוצת השנים, מתאר “אביזר אלקטרוני נלווה”, שיגיע בדמותו החיצונית של מחשב נייד, אם כי בשתי גרסאות שונות. בוריאציה הראשונה, בה מותאם האביזר למכשיר האייפון, יגיע זה עם מסך מוגדל ומקלדת, כאשר באיזור בו היינו רגילים לראות את משטח המגע שמשמש כעכבר במחשבים ניידים, נמצא מעיין תחנת עגינה למכשיר האייפון – שככל הנראה ישמש כמשטח המגע ברגע בו יחובר.

בוריאציה השניה יותאם האביזר למכשיר האייפד, והפעם, במקום מסך מוגדל נמצא את תחנת העגינה של האייפד, שישמש כמסך ברגע בו יחובר. לצידו נמצא בגרסה זו מקלדת מלאה וכן משטח מגע שישמש כעכבר. יש לציין כי בשני המקרים לא יגיע האביזר עם מעבד, זיכרון RAM וכד’, אלא ישמש כתחנת עגינה “טיפשה”, כאשר כל החישובים, הביצועים ודרישות העיבוד השונות ירוכזו למכשיר האייפון או האייפד המחוברים.

נוסף על כך, תיאור הפטנט מעיד כי תחנת העגינה שתהפוך את האייפון או האייפד למעיין מחשבים ניידים עצמאיים, תהא מיוצרת מאלומיניום כחומר גלם עיקרי, בעודה עשויה להציע גם מאיץ גרפי נפרד (GPU) לצורך שיפור הביצועים ואף רכיב אחסון שעשוי לאפשר לה להריץ גרסה ייעודית של מערכת ההפעלה iOS המותאמת לסביבת עבודה מן הסוג הנ”ל. העברת הנתונים בין מכשירי האייפון/אייפד לבין האביזר תוכל להתבצע הן דרך מחבר Lightning או לחילופין דרך בלוטות’/WiFi.

כיום, מציעה אפל פיתרון דומה במעט עבור מכשירי האייפד, זאת בדמותו של כיסוי ה-Smart Keyboard. באמצעות זה, המתחבר לטאבלט דרך מחבר בשם Smart Connector, ניתן להרחיב באופן מהותי את הפונקציונליות של שימוש בדגמי האייפד פרו השונים, ולהקל על יצירת התוכן משמעותית.

אנו בהחלט נשמח לראות את הפטנט הופך למציאות בעתיד – ומה דעתכם בנושא? שתפו אותנו בתגובות!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים