הושלמה העסקה: גולן טלקום עוברת לידיה של אלקטרה מוצרי צריכה

לוגו אלקטרה וגולן טלקום

חברת אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום (ד’, 5.4) כי השלימה את רכישתה של ספקית הסלולר גולן טלקום בתמורה לסכום של 350 מיליוני שקלים. ההודעה על השלמת רכישתה של גולן טלקום מגיעה כחודש לאחר שסיפקה רשות ההגבלים העסקיים את אישורה לביצוע העסקה, תוך התנייה כי גולן תתחייב להציע לפחות מבצע אחד לחבילה מוזלת במשך 3 הרבעונים הקרובים ובמחיר שאינו עולה על 30 שקלים בחודש ואשר יוצע למשך תקופה של שנתיים.

זאב קלימי, מנכ”ל אלקטרה מוצרי צריכה מסר:

אנו שמחים להודיע על השלמת העסקה לרכישת חברת גולן טלקום, שתהווה זרוע פעילות משמעותית וסינרגטית לפעילותה של אלקטרה מוצרי צריכה בתחומי הקמעונאות ומותגי הסלולר. הרכישה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה השיווקית של הקבוצה, להיות בכל המקומות בהם נמצא הצרכן ולספק לו את המגוון הרחב ביותר של מוצרים ושירותים, שיענו על צרכיו המשתנים.

אנו נפעל לשמור על האסטרטגיה והמיתוג של גולן טלקום כחברה אטרקטיבית שמספקת ללקוחותיה את התמורה הטובה ביותר למחיר. אנו מברכים את עובדי גולן, מקבלים את פניהם בברכה ושמחים על הצטרפותם לקבוצת אלקטרה. אין לנו כל ספק כי בכוחות משותפים נוכל להחזיר את גולן טלקום לפסי צמיחה ונרחיב את תחומי פעילותה.

על העסקה לרכישת גולן טלקום על-ידי אלקטרה מוצרי צריכה למדנו לראשונה מדיווחים שעלו בחודש דצמבר 2016, אלו אושרו בינואר 2017 על-ידי שני הצדדים. את הרכישה מבצעת אלקטרה מוצרי צריכה בתמורה לסכום של 350 מיליון שקלים, מהם 80 מיליון שקלים יושקעו במזומן והיתר דרך הלוואות מגופים זרים, 130 מיליון שקלים מתוכם יגיעו כהלוואה מטעם חברת סלקום.

במקביל לאישור העסקה, הודיעה היום סלקום בהודעה לבורסה על כניסתו לתוקף של הסכם שיתוף הרשתות בינה ובין גולן טלקום. הסכם שיתוף הרשתות הנוגע לגולן טלקום וסלקום יאפשר לשתיים לשתף אתרים התומכים ברשתות דור 3 ו-4 למשך תקופה בת 10 שנים, כאשר בנוסף חתמו השתיים על הסכם אירוח גולן על רשת דור 2 הקיימת של סלקום.

על פי הערכותיה של סלקום תעמוד העלות הממוצעת עבור גולן טלקום עם כניסת ההסכם לתוקף על כ-210-220 מיליוני שקלים בשנה, כאשר סיום ההסכם לפני תום תקופה בת 10 שנים תוביל לתשלום פיצוי לסלקום מצידה של גולן על סך 600 מיליוני שקלים.

מאז הודיעה אלקטרה מוצרי צריכה על ההסכם לרכישתה של גולן טלקום, עלתה מניית החברה בבורסה בישראל בכ-35%. כיום נסחרת החברה לפי שווי של כ-1.7 מיליארד שקלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים