הקונסולה החזקה ביותר בהיסטוריה: נתוני ה-Scorpio נחשפים לראשונה

צילום: EuroGamer

היום נחשף המפרט המלא של הקונסולה הבאה מבית מיקרוסופט, המכונה כרגע Scorpio. נראה כי פיתוח המכשיר מתקדם בקצב טוב מהמצופה, כאשר משחקים כבר רצים על גבי החומרה הייעודית, ומיקרוסופט מזמנת אליה עיתונאים להדגמת הקונסולה באופן אישי. התוצאות, כפי שדווח בינתיים, מרשימות ביותר. היום חשפה מיקרוסופט את המפרט המלא של המכשיר החדש, שאכן מציג חומרה חזקה יותר מכל מכשיר אחר בשוק.

“הביצועים מדהימים”, נמסר מ-EuroGamer שזכו לראות את המכשיר בפעולה, במשרדי מיקרוסופט. “ראינו את Forza רץ על המכשיר ב-4K אמיתי, והוא הגיע ל-60 פריימים בשניה עם כוח עיבוד רב שעוד ניתן לניצול. סביר להניח שסקורפיו יגיע ליעד ה-4K במגוון רחב של תכנים, ואף שיהיה לו מספיק כוח עיבוד לשיפורים בגרפיקה מעבר לכך”.

סקורפיו

Xbox One

PS4 Pro

מעבד שמונה ליבות מבוססות x86 במהירות 2.3GHz שמונה ליבות מבוססות Jaguar במהירות 1.75GHz שמונה ליבות Jaguar במהירות 2.1GHz
מעבד גרפי 40 יחידות עיבוד במהירות 1.172 גיגה-הרץ 12 יחידות עיבוד במהירות 853 מגה-הרץ (914 בדגם S) 36 יחידות עיבוד במהירות 911 מגה-הרץ
זכרון 12GB GDDR5 8GB DDR3/32MB ESRAM 8GB GDDR5
רוחב פס 326 גיגה-בייט לשניה לכל היותר 204 גיגה-בייט לשניה
(219 בדגם S)
218 גיגה-בייט לשניה
כונן קשיח 1 טרה-בייט חצי טרה-בייט \ 1 טרה-בייט \ 2 טרה-בייט 1 טרה-בייט
מדיה אופטית 4K בלו-ריי בלו-ריי
(דגם S תומך גם ב-4K)
בלו-ריי ללא 4K

מיקרוסופט מצהירה באופן חד-משמעי כי ה-Scorpio נועד להריץ משחקים ברזולוציית 4K באופן חלק. נכון לעת עתה, הקונסולות בשוק נאבקות בהרצת משחקים ב-4K – ה-PlayStation 4 Pro אמנם מריצה משחקים ברזולוציה זו, אולם משתמשת ב”טריק” מתמטי למתיחת התמונה. בניגוד אליה, ה-Scorpio תייצר תמונות ברזולוציית 4K אמיתית, והשאיפה של מיקרוסופט היא שגם האלמנטים הגרפיים במשחק (Assets) יתוכננו מראש עבור רזולוציה זו. כל זאת, לטענת החברה, מבלי להקריב מהתנועה החלקה במשחק ואיכות התמונה.

“המשמעות של 4K היא יותר מאשר לספק מספר מסוים של פיקסלים”, אמר קווין גאמיל (Kevin Gammill) מצוות הפיתוח של Xbox. “זה לספק את הפיקסלים האלה עם תכנים ברזולוציית 4K, שנראים נהדר. זה לספק את הפיקסלים האלה עם HDR וגאמוט צבע רחב. זה לא לאבד את קצב רענון המשחק [התנועה החלקה של המשחק] בהשוואה ל-1080p. זה מאוד חשוב לנו”, מסר קווין.

סקורפיו מריץ את פורצה ב-4K אמיתי ומנצל רק 66% מכוחו. צילום: EuroGamer

לא משאירים מאחור את הגיימרים

מבחינת חומרה, ניכר שמיקרוסופט תנסה לקיים את הבטחותיה. המכשיר החזק כולל מספר שיא של יחידות עיבוד גרפי במהירות גבוהה, יותר זיכרון מכל קונסולה בעבר, ורוחב פס המאפשר העברה של יותר מידע בין הרכיבים הפנימיים במכשיר. מהתבוננות בנתונים ניכר שמיקרוסופט אכן עובדת על מפלצת חומרה שתציב סטנדרט חדש לקונסולות הביתיות.

עם זאת, מיקרוסופט הולכת בדרכה של סוני, ולא תאפשר למפתחים ליצור משחקים בלעדיים לדגם Scorpio. כל משחק שייצא ל-Scorpio חייב לצאת גם ל-Xbox One הקיים כעת בשוק, על מנת לא להזניח את המשתמשים. לפחות, לעת עתה. נתון מעניין נוסף הוא שה-Scorpio לא כולל חיבור לקינקט. כנראה שהגיע זמנו של התוסף לצאת מחייהם של הגיימרים.

פרויקט Scorpio אמור להגיע לחנויות בסתיו הקרוב. אנשי התעשיה ועיתונות הגיימינג מהמרים על השקה כבר בתקופת החגים. עדיין לא נחשף מחירו של המכשיר החדש, אך הוא צפוי להיות בסביבות 500 דולרים, ובכל מקרה יקר יותר מה-PS4 Pro. כך או כך, מיקרוסופט כנראה תחשוף את תוכניתה המלאה, ואת שמו הסופי של המכשיר, בתערוכת E3 שתתרחש בחודש יוני. יש למה לצפות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים