eSports בישראל: אליפות המשחקים Game In Pro 2017

תחרויות המשחקים ב-Gamein Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) תחרויות המשחקים ב-Gamein Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השבוע התקיים אירוע יוצא דופן: אליפות Game In Pro, אירוע ספורט-אלקטרוני בסדר גודל שלא נראה עדיין בישראל. האירוע הופק על ידי חברת ההפקות “כפיים”, שהפיקה גם את כנס Game In 2016 שהתקיים בסוכות. אבל Game In Pro הוא לא כנס גיימינג כמו האירוע הקודם, אלא טורניר משחקי וידאו נושא פרסים משמעותיים, במיטב מסורת ה-eSports הבינלאומית.

האליפות התקיימה בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, ליד גני התערוכה, במיקום נגיש לתחבורה ציבורית וליד תחנת רכבת. רוב מתחם ההיכל התמלא בדוכנים וביתנים, אך עיקר הפעילות הייתה על הבמה המרכזית בלב ההיכל – טורנירים של המשחקים התחרותיים המובילים בעולם, שהתרחשו על הבמה והוקרנו על מספר מסכים בשביל קהל חי שנכח בארוע.

משחקים Battlefield 1 ב-Gamein Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
משחקים Battlefield 1 ב-Gamein Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המשחקים ששוחקו באליפות הם Battlefield 1, Hearthstone, Rocket League, FIFA 17, Gears of War 4, League of Legends, DOTA 2, CS GO, Forza Motorsport 6 ו-Overwatch. לזוכים בתחרויות ניתנו פרסים ששוויים המצטבר מגיע לכ-250 אלף שקלים, כשבין הפרסים היו מחשבים, קונסולות, מסכים, כיסאות גיימרים, אוזניות ולראשונה בישראל פרסים של כסף מזומן.

גביע אליפות DOTA 2 ב-Gamein Pro
גביע אליפות DOTA 2 ב-Gamein Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מסביב להיכל הוקמו דוכנים של כל נותני החסות הרבים של הארוע, בהם ניתן היה להתנסות במוצרי גיימינג שונים ואף לרכוש אותם. מחוץ למבנה הוקמו גם אוהלים של Xbox, HP ו-Lenovo, בהם התקיימו משחקים-מקדימים, ובין התחרויות מבקרי האירוע היו יכולים לשחק במשחקים בעצמם.

למרות שאלה היו ימים חמים מאד, המתחם הסגור והקרבה למוקדי תחבורה ציבורית הבטיחו שבאי האירוע, ילדים רובם, יוכלו להתחמק מהשמש, ולהתייסר רק בתורים הארוכים לביתני המשחק. כמות הצופים בטורנירים עלתה על 3500 ביום הראשון, והתקרבה ל-4000 ביום השני, כך שמדובר בקהל מכובד מאד, לפחות לאירוע ראשון מסוגו, והיכל שלמה הצליח לאכלס את הקהל ללא קושי רב.

במסיבת עיתונאים שנערכה באירוע הכריזו המארגנים שגם השנה הם מתכננים להפיק אירוע Game In מרכזי, בדומה לשנה שעברה, ושהוא צפוי להיות כפול בגודלו מהאירוע הקודם. אליפויות נוספות גם צפויות, כשהתכנית היא לערב גורמים נוספים, כמו עיריית תל-אביב למשל, בשביל להפוך את הטורנירים ליותר קבועים וממוסדים, כדוגמת “מרתון תל אביב”.

זה צעד מאד גדול בקידום הפרו-גיימינג והספורט האלקטרוני בארץ, תחומים שבעבר התקשו מאד לייצר קהילות מספיק גדולות כדי להתקיים בישראל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים