AMD רוכשת את Nitero בניסיון לנתק את המציאות המדומה מהכבלים

משקפי מציאות מדומה Playstation VR משקפי מציאות מדומה Playstation VR (קרדיט: Sony)

יצרניות הכרטיסים הגרפיים משקיעות הרבה מאמצים כדי לשפר לצרכנים את חווית השימוש בטכנולוגיות מציאות מדומה/רבודה. כחלק מאותם מאמצים הודיעה חברת AMD על רכישת חברה קטנה בשם Nitero, בעיקר בשביל כוח האדם האיכותי והידע שבה. החברות לא מסרו את סכום העסקה.

Nitero מתמחה בפיתוח שבבים אלחוטיים בתדר 60GHz והיא אחת מהיחידות בעולם שעושה זאת בהצלחה עבור מערכות מציאות מדומה. AMD מאוד פעילה בפיתוח פתרונות ל-VR/AR כשחלק מכרטיסי ה-Radeon החדשים כבר מוכוונים לתמוך במכשירי ה-Rift של אוקולוס וה-Vive של HTC בעזרת טכנולוגית LiquidVR שמוטמעת בהם (מקבילה ל-VRWorks של Nvidia). למרות ההשקעה הגדולה בתחום, AMD הבהירה שהיא אינה מתכוונת להיכנס ישירות לעסקי פיתוח הקסדות/משקפי VR.

4K לכל עין

המירוץ של כל החברות בתחום לפתח חיבור אלחוטי מהיר ויציב למערכות ה-VR נמצא בעיצומו ולאינטל וקוואלקום כבר יש שבבי 60GHz דומים. AMD מעוניינת לסנכרן ככל הניתן את מעבדי התקשורת של Nitero עם  המעבד הגרפי שלה כך שחווית המציאות המדומה תהיה חלקה ככל הניתן ואולי אף לעלות לרזולוציות של 4K לכל עין או 16K עם שיפורים עתידיים נוספים.

כרגע הטכנולוגיה הקיימת עדיין לא פתרה לגמרי את בעיית ההשהיה. כך לדוגמה, כאשר המשתמש מסובב את ראשו לכיוון אחר והתמונה משתהה גם אם לזמן קצר, המשתמש עלול לפתח בחילה. שבבי ה-60GHz של Nitero מקצרים את זמני השיהוי ומשפרים את חוויית המשתמש כך שירגיש יותר שקוע בעולם המדומה.

לא הרבה השתנה ב-2016

כדי להשיג חווית “מושלמת” כיום, עדיין יש צורך לחבר את קסדת הראש בכבלים עם המעבד שיושב בצד. כל החברות מנסות להתנתק מהכבלים מבלי לוותר על הביצועים ובשנה האחרונה לא הושגה פריצת דרך אמיתית בנושא למרות כל הציפיות.

Nitero כבר חתמה על שיתופי פעולה רבים עם יצרני מערכות HDM (מוצרי צפייה לצרכן הקצה) ומשנה הבאה המעבדים שלה כבר יכללו בחלק מהם. כך תזכה AMD בהזדמנות להשפיע על שוק ה-VR כולו. AMD כמו גם שאר השחקניות משקיעות המון בשיפור חווית השימוש ב-VR כשהיעד הראשי הוא להתנתק מהכבלים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים