שר האוצר משה כחלון: מס הרכישה על מכשירי סלולר מחו”ל יבוטל

במסגרת מסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהריים שר האוצר משה כחלון, הוצגה תכנית כלכלית חדשה העונה לשם “נטו משפחה”, אשר מביאה עמה בשורה גם עבור שוק הסלולר הישראלי. על פי דבריו של שר האוצר, שהועברו בשידור חי דרך הרשת החברתית פייסבוק, מתכוון משרד האוצר לבטל בקרוב את מס הקנייה והמכס ברכישת מכשירי סמארטפון מעבר לים. המע”מ, שגובהו 17% מעלות המוצר, לא יבוטל נכון לעכשיו.

משמעות הדברים היא שאם עד כה נהגנו לחשב את עלויות הייבוא מחו”ל בתוספת כללית של 34 עד 35 אחוזים מעלות המוצר והמשלוח, הרי שכעת יהיה עלינו להוסיף 17% “בלבד” למחירם בשקלים של המוצר והמשלוח ארצה. אם לצורך העניין ישנו מכשיר סמארטפון שעלותו בחו”ל 500 דולרים כולל משלוח, כלומר 1,837 שקלים לפי שער הדולר הנוכחי, נצטרך לשלם עליו בעת הגעתו ארצה 2,150 שקלים במקום 2,480 שקלים.

צפו בהודעה (החל מהדקה ה-23)

תקנה זו מצטרפת לתקנה ישנה יותר של משרד האוצר, לפיה ניתן להזמין מחשבים אישיים מחו”ל ללא צורך בתשלום מס קנייה ומכס. בשלב זה עוד מוקדם לדעת כיצד ואם בכלל תשפיע התקנה החדשה על מחירי הסמארטפונים בישראל, אך מה שבטוח – עבור צרכנים שבוחרים לייבא את המוצרים בעצמם – אלו חדשות מעולות.

על פי פרסום משרד האוצר, התקנה החדשה תיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים.

*עדכון (ד’, 19.4, 19:00): הוספנו מועד כניסת התקנה לתוקף על פי פרסום משרד האוצר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים