המעבדים הבאים של אינטל עשויים להגיע מוקדם מן הצפוי

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

בחודשיים האחרונים שוק המעבדים למחשב האישי היה כמרקחה, כאשר חברת AMD הטילה פצצה עם מעבדי ה-Ryzen 7 שלה, אשר לא רק סימנו באופן רשמי את הקאמבק של חברת AMD לקטגוריית הביצועים, אלא גם טרפו מחדש את הקלפים – כאשר עם מחיר נמוך יותר הם עומדים כעת אל מול שוק הביצועים של אינטל, בו נמצאים מעבדים דוגמת Core i7 6900K.

מה שהיה ידוע לנו עד כה, הוא שאינטל צפויה להשיק בתחילת השנה הבאה שתי סדרות מעבדים חדשות, ה-Basin Falls ו-Coffee Lake. הראשונה כוללת בתוכה את מעבדי האקסטרים הבאים שלה, ה-Skylake X ו-Kaby Lake X. אל סדרה זו תתלווה הסדרה השניה, הכוללת בתוכה מעבדים חדשים לשוק המיינסטרים (הדור השמיני של אינטל). אם כי, כעת נראה שהתחרות מול AMD נותנת את אותותיה על אינטל, וזו לא נשארת חייבת.

המידע החדש מדבר על השקה מוקדמת של מעבדים אלו. ראשית, הוא מאשר את העובדה שמעבדים אלו עדיין יכללו תהליך ייצור של 14 ננו-מטר. בתחילת הקיץ (יוני) צפויה אינטל להשיק שלושה מעבדים חדשים לשוק האקסטרים, בעלי 6, 8 ו-10 ליבות כחלק מ-Skylake X, יחד עם מעבד Kaby Lake X המשתייך לסדרת האקסטרים, אך עדיין מגיע עם 4 ליבות בלבד (על כן הוא צפוי לקבל מחיר עממי יותר). אל סדרת האקסטרים יצטרף באוגוסט מעבד בעל 12 ליבות, הצפוי להחליף את Core i7 6950X.

מעבדי Cannon Lake ו-Coffee Lake
יגיעו מוקדם מן הצפוי? (תמונה: אינטל)

לעומת זאת, המידע המעניין ביותר שמתקבל מגיע דווקא מכיוון שוק המיינסטרים, שוק שבשנים האחרונות לא בדיוק ממציא את עצמו מחדש ומדור לדור כולל שיפור מזערי בביצועים, עדכונים קלים ואת אותו מספר ליבות. אך לכאורה, לא עוד. סדרת המעבדים הבאים, ה-Coffee Lake, צפויה להגיע עד סוף השנה או לכל המאוחר עם תחילת שנת 2018, והם צפויים לכלול, לראשונה מזה שנים, מספר ליבות גדול יותר.

הפעם, את מעבדי האקסטרים תלווה ערכת שבבים חדשה, ה-X299 ואילו מעבדי ה-Coffee Lake יגיעו עם ערכות שבבים Z370, B360 ו-H310, כאשר זו תמשיך לשבת על תושבת ה-LGA 1511 החדשה, מה שעשוי לאפשר תמיכה לאחור לבעלי מעבדי Skylake ו-Kaby Lake.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים