המעבדים הבאים של אינטל – יותר ליבות, אותו מחיר

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

סדרת מעבדיה הבאים של חברת אינטל, ה-Coffee Lake, תגיע מוקדם מן הצפוי ועשויה להיחשף כבר בתחילת השנה הבאה. לאחר ששמענו על האפשרות שבה הדור הבא (השמיני במספר) של מעבדי המיינסטרים מבית אינטל יביא לראשונה אל השוק הביתי יותר מארבע ליבות, מידע זה מתבסס אף יותר ושופך אור על המעבדים הבאים מבית אינטל.

על פי המידע החדש יציגו מעבדי ה-Coffee Lake, שהם מעבדי דור המיינסטרים השמיני במספר של חברת אינטל, מעבד או מעבדים בעלי 6 ליבות. המידע החדש לא רק מבסס את הדברים ששמענו עד כה בנושא, אלא גם שופך אור גם על דגם זה ועל שאר מעבדי הדור השמיני.

תמונה: אינטל

המידע החדש מגיע דרך מבחן בנצ’מרק ומציג מעבד מסוג Coffee Lake בעל 6 ליבות. מעבד זה מציג תדר בסיס של 3.5 גיגה-הרץ, 1.5 מגה-בייט זיכרון מטמון מרמה שניה, ו-9 מגה-בייט זיכרון מטמון מרמה שלישית – כאשר הנתון אחרון יכול להתפס כשגיאה במבחן הבנצ’מרק, שכן למעבד ה-Kaby Lake הבכיר 2 מגה-בייט בלבד.

מעבד זה אינו מציג את טכנולוגית ה-Hyper Threading וכולל 6 ליבות פיזיות בלבד. לא ברור אם מדובר בעוד מידע שגוי או חסר מטעם המקור, או שמא מדובר במעבד חלש יותר מסדרת המעבדים הללו המוצג במבחן הבנצ’מרק. אם האחרון אכן נכון, עשוי זה להיות מעבד ה-Core i5 של הדור הבא מבית אינטל, כאשר מעבד ה-Core i7 עשוי להציע 6 ליבות עם טכנולוגית ה-Hyper Threading, שתחלק את הליבות ותציג 12 ליבות. אלו צפויים שלא לשנות את מחירם.

מידע נוסף שאפשר לדלות מאותו בנצ’מרק הוא האפשרות כי מעבדים אלו יספקו תמיכה לאחור בלוחות אם בעלי ערכות שבבים מסדרת ה-Intel 200 וכנראה שאף Intel 100.

מבחן בנצ'מרק למעבדי אינטל Coffee Lake (מקור: WCCFTech)
מבחן בנצ’מרק למעבדי אינטל Coffee Lake (מקור: WCCFTech)

עוד מבלי להזכיר את העובדה שמעבדים אלו עדיין משתמשים באותה תושבת עליה מבוססים לוחות אם עם ערכות שבבים אלו, ה-LGA 1511, בתמונה מעלה ניתן לראות שהמעבד הורכב על לוח אם בעל ערכת שבבים תואמת Kaby Lake – או במילים אחרות, ערכת השבבים הנוכחית, Intel 200. אם אכן אפשרות זו קיימת – חברת אינטל עשויה לאפשר גם הפעם לבעלי לוחות אם בעלי ערכות השבבים הללו לשדרג את המעבד שלהם בעזרת עדכון BIOS בלבד.

אנחנו כמובן נמשיך לעקוב אחר השמועות שמתבססות להן, אם כי עושה רושם שלא נצטרך להמתין הרבה עבור קבלת מידע רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים