ווינדוס 10 דוחפת את מיקרוסופט קדימה, מכירות ה-Surface צונחות

לוגו מיקרוסופט במשרדי החברה ברעננה (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת מיקרוסופט פרסמה אמש (ה’, 27.4) את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של השנה (ושלישי פיסקאלי שלה). החברה הציגה שיפור ניכר ברוב תחומי הליבה והצמיחה כשחלק מהסגמנטים הצדדים רשמו ירידה.

מיקרוסופט הכניסה ברבעון זה 22.1 מיליארד דולר (GAAP), די קרוב להערכות. מתוכם נשאר לה ביד רווח של 4.8 מיליארד דולר, קצת מעל צפי האנליסטים. בהודעתו של המנכ”ל, סאטיה נדאלה, בחר זה להתמקד בשירות הענן של החברה ואמר כי ארגונים רבים מצטרפים לשירות.

ווינדוס 10 שולטת בשטח

נתוני הרבעון מראים שיש ביקוש יציב ל-Windows 10. ההכנסות ממערכת ההפעלה גדלו ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מכיוון שהכנסות ממוצר זה עדיין מהוות חלק ניכר מסך הכנסותיה, שורה זו היא מבין החשובות בדו”ח של מיקרוסופט.

המוצרים שבחטיבת ה-Produtivity רשמו גם הם ביקושים נאים. ההכנסה מהם עלתה ב-22% ל-8 מיליארד דולר. מכירות תוכנות אופיס עלו ב-7% כשמכירות האופיס 365 גדלו ב-45%. שורה מיוחדת בחטיבה זו מוקדשת ללינקדאין, אותה רכשה מיקרוסופט ביוני 2016 בתמורה לכ-26 מיליארד דולר: הרשת החברתית הכניסה למיקרוסופט 975 מיליון דולר, קצת יותר מההערכות. אבל היא גם יצרה הפסד (תפעולי) של 386 מיליון דולר.

בגזרת הענן, ההכנסות גדלו ב-11% ל-6.8 מיליארד דולר כשהשימוש ב-Azure לבדו צמח ב-93% (השירותים הארגוניים התקשו יותר והשפיעו לרעה). סמנכ”לית הכספים, אמי הוד, כתבה כי עתה מכניסים שירותי הענן כ-15.2 מיליארד בשנה. נזכיר כי יעד מרכזי של מיקרוסופט הוא הכנסות של 20 מיליארד דולר עד 2018. למרות שקצב הצמיחה ירד מאוד בשנה האחרונה, יעד זה נראה עדיין נראה באופק.

טאבלטים וגיימינג

מכירות טאלבטי ה-Surface חטפו מכה רצינית ברבעון הראשון. המכירות ירדו ב-26% ל-831 מיליון דולר, הדגמים הישנים לא מצליחים למכור את עצמם, אולי ה-Surface Book 2 שיושק בהמשך השנה יצליח להרים קצת המורל במחלקה זו.

ההכנסות מקונסולות גיימינג עלו בתקופה ב-4%, נתון קצת מפתיע בהתייחס לכך שרבים מחכים ליציאת הדור הבא בסדרה, Scorpio. משיחת המשקיעים עלה שההכנסות ממשחקי Xbox וחלונות 10 הגיעו ל-1.9 מיליארד דולר ברבעון. מספר המנויים ל-Xbox Live עלה ב-13% לעומת שנה שעברה וכרגע עומד על 52 מיליון.

סה”כ היה זה רבעון צמיחה יציב עבור מיקרוסופט. בתגובה לדו”ח ירדה המניה ב-2% במסחר המאוחר. יתכן שהמשקיעים דורשים יותר לאור זאת שהמניה עלתה כ-10% מתחילת השנה ו-30% בשנה האחרונה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים