גאדג’טי מסקר: GeForce GTX 1080 Ti – המפלצת הירוקה

כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג'טי) כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג’טי)

דור כרטיסי המסך העשירי בסדרת ה-GeForce GTX מבית NVIDIA עשוי להיזכר בעיני רבים כאחד מהדורות המהפכניים ביותר בשוק כרטיסי המסך, ואני אף צופה שכרטיסיו ישארו איתנו לפחות לכמה שנים טובות.

זה התחיל באקט שאפתני מאוד מבית NVIDIA, כשזו השיקה בהדרגה את כרטיסי ה-GTX 1080 ו-GTX 1070 יחד עם GTX 1060, על טהרת תהליך הייצור הקטן והחדש. באותו רגע, אם כרטיסי מסך כגון GTX 980 Ti ו-TITAN X נראו לנו מפלצתיים למדי, וכרטיסים כגון ה-GTX 970 הזכור לטוב נראו לנו משתלמים – הרי שבאותו רגע נמחקו אלו מהמפה בגסות.

כרטיסי המסך החדשים היוו מפגן כוח כמעט חלומי מבית היצרנית הירוקה, כשהם מכפילים את רמת הביצועים של קודמיהם בתפקיד, וזאת עוד מבלי להזכיר את נקודת הרתיחה שבתחרות עם היריבה האדומה המושבעת, AMD. ידיה של הירוקה היו על העליונה.

השוק פוגש במפלצת חדשה

בנקודה שבה התחרות בין AMD לבין NVIDIA נראתה לא ברורה במיוחד, אם בשל כרטיסי המסך היקרים של הירוקה ואם בשל מפת הדרכים של AMD עבור דור כרטיסי המסך הבא שלה, עשתה NVIDIA צעד שהיא לא נוהגת לעשות: לשחרר את המפלצת הגדולה ביותר שלה, כאשר במשך שנים זו העדיפה לשמור כוח עיבוד שכזה לשוק המקצועי, ואף להשיק אותו רק אחרי שהמתחרה מכה.

הכירו את ה-GTX 1080 Ti. זהו שמה של המפלצת הירוקה. כללי המשחק מבית NVIDIA, שכבר השתנו כאמור, התהפכו אף יותר, כשיחד עם הכרטיס האימתני, שהציב רף חדש בכל הנוגע לביצועים, נמחק מהמפה הכרטיס ממנו נגזר, ה-TITAN X Pascal, זאת בזכות שיפורים ברמת הליבה.

בביקורת זו נעשה שימוש בגרסת ה-AORUS Xtreme מבית GIGABYTE. גרסה זו מגיעה עם תדרים גבוהים יותר (אוברקלוק) מהמפעל (“OC Mode”) והם מוגדרים כברירת מחדל.

  • תדר ליבה:
    1481 מגה-הרץ (תדר Boost משתנה)
    1632 מגה-הרץ עבור כרטיס זה
  • תדר זיכרון
    1376 מגה-הרץ
    1404 מגה-הרץ עבור כרטיס זה
  • נתוני ליבה
    ליבה מסוג GP102
    11 גיגה-בייט זיכרון
    שבב זיכרון GDDR5X בתעבורה של 352 ביט
    3584 מעבדים מאוחדים (CUDA)
    12,000 מליון טרנזיסטורים
    88 ROPs

מבט מקרוב

כאמור, גרסה זו הינה גרסת צד שלישי, גרסת ה-AORUS Xtreme. גרסה זו מגיעה עם לוח מודפס מותאם אישית מבית חברת GIGABYTE, מערכת הקירור הידועה WindForce (בגרסתה הרביעית) וכאמור, אוברקלוק מוכן מהמפעל.

כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג'טי)
כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג’טי)

כרטיס ה-AORUS הינו כרטיס מסך גדול מימדים וכבד מאוד להחזקה. הוא אינו רחב במיוחד, אך הוא בהחלט ארוך, כאשר מערכת הקירור. על מנת לשלב אותו בתוך המארז ועל הלוח, יש להכין מקום עבור לא פחות מ-3 חריצי PCI-Express, שכן הוא תופס בנוסף חצי מקום נוסף של חריץ PCI-Express.

הכובד והאורך שמגיעים עם הכרטיס הם נגזרת של מערכת הקירור WindForce: זו מורכבת מ-3 מאווררים בינוניים ונאים למראה, שמאחוריהם גוף קירור מאסיבי מאוד.

אלא אם כן נבחר אחרת על ידי המשתמש, כרטיס מסך זה יוכל לעשות שימוש בגוף הקירור בלבד (קירור פאסיבי), ולהשתמש במערך המאווררים אך ורק כאשר ישנו צורך – נוהל נהדר שנוכל למצוא כיום ברבים מגרסאות הצד השלישי. כאשר מערך המאווררים אינו פועל, תדלק נורת LED באותיות “FAN STOP” בצד הכרטיס.

עוד ניתן למצוא שכרטיס מסך זה מכיל פלטה עליונה נוספת המכסה את הלוח המודפס עצמו, כאשר בצידה הימני אייקון של סדרת ה-AORUS ושכבת נחושת העוזרת לסלק את החום מהליבה הגראפית. שכבה נוספת שכזו ניתן אף למצוא בצד השני, מעל הליבה הגראפית עצמה.

כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג'טי)
כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג’טי)

גרסה זו כוללת זוג חיבורי 8 פינים על מנת לעבוד. מדובר בדרישה לא קטנה מהמשתמש הממוצע, אך האריזה כוללת מתאם נוסף. כמו כן, מערך היציאות של הכרטיס מורכב מ-3 כניסות DisplayPort וזוג כניסות HDMI 2.0, כאשר מהאחרונה נמצאת אחת נוספת בצד השני עבור התקן מציאות מדומה. בנוסף, קיימת כניסת DVI-D, אשר מתנה את השימוש בה בביטול יציאת HDMI אחת.

כרטיס המסך כולל אף תאורת RGB מותאמת אישית על ידי המשתמש (RGB Fusion), כאשר זו מציעה קשת של 16 מיליון צבעים אותה ניתן לבחור בתוכנת ה-AORUS Graphics Engine, דרכה ניתן לבחור אף אפקטים משתנים עבור תאורת הלד. תאורה זו מאירה את קווי המתאר למטה, את הלוגו בצידו של הכרטיס, ואת האייקון שמעל כרטיס המסך.

כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג'טי)
כרטיס מסך Gigabyte AORUS מדגם GTX 1080Ti (צילום: אורי כרמי, גאדג’טי)

ביצועים ובדיקות

על מנת לבחון את כרטיס המסך בתנאים האופטימליים, נבחר פרופיל הברירת המחדל (“OC Mode”), כאשר הכרטיס מסך עושה שימוש בגרסת מנהל ההתקן העדכנית ביותר נכון להיום. כמו כן, תוכנות בדיקה ומשחקים הוגדרו כולן על ההגדרות הגבוהות ביותר.

על מנת למצות את כוחו של כרטיס המסך, נעשה שימוש מלא בפילטרים כגון AA (מתוך האפליקציה). אלא אם כן צויין אחרת. הבדיקה תתחלק לרזולוצית 1920×1080 סטנדרטית, ולרזולוציה משולשת של 5760×1080 אשר משקפת את ביצועיו של הכרטיס גם ברזולוציות ענק כגון 4K, וכן במציאות מדומה.

מערכת הבדיקה

מעבד: Intel Core i7 6700K במהירות 4.5 גיגה-הרץ
לוח-אם: GIGABYTE Z170X-Gaming G1
זיכרון: Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4-3000Mhz
כונן: Samsung 950 PRO 512GB
ספק: Seasonic Platinum 1050W
מארז (סגור): NZXT Phantom 820

לסיכום

תוצאות המבחן לא משאירות כל מקום לספק: כרטיס מסך זה עוצמתי למדי, והוא מספק כמות פריימים לשניה שניתן היה למצוא כיום רק במערכי כרטיסי מסך. גם במבחנים עתירי פילטרים, ניכר שכרטיס המסך לא עוצר לרגע, וממשיך להציג כמות פריימים לשניה הרבה מעל ל-60. כל זאת עבור רזולוצית ה-Full-HD.

כאשר מסתכלים על רזולוציות גבוהות יותר, ניתן בהחלט להבין שכרטיס מסך זה, בדיוק כמו רזולוציות ענק, מקדים את זמנו. אומר זאת בצורה מוחלטת: ה-GTX 1080 Ti מיועד לרזולוציות גבוהות, שם הוא נותן הופעה מרשימה לא פחות, סביב ה-60 פריימים לשניה.

אם כן, אלו אשר יש ברשותם מסכים ברזולוציה של 4K, QHD, מערך מסכים או התקן מציאות מדומה יפיקו את התועלת המירבית מכרטיס מסך זה. גרסת ה-AORUS משלימה את החוויה עם תוספת אוברקלוק הממצה לחלוטין את יכולות הכרטיס, וכמו כן שומרת עליו קריר במנוחה ובמאמץ, כאשר במצב הראשון לא נעשה כל שימוש במאווררים, ואף כאשר אלו עובדים, הם חרישים מאוד.

כרטיס מסך ה-GeForce GTX 1080 Ti הוא בהחלט המפלצת המרשימה ביותר שראיתי ובחנתי. גם כאשר מחירו נע בין 3000 ל-3500 שקלים בארץ – תלוי בגרסה – הוא שומר על יחס עלות-תועלת מרשימה מאוד במשבצת שלו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים