אפל מדווחת על ירידה במכירות האייפונים ומספקת תחזית חלשה להמשך

אייפון 7 (צילום: גאדג'טי) אייפון 7 (צילום: גאדג’טי)

אפל דיווחה לפני זמן קצר (ליל יום ג’) על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2017. ברבעון די “משעמם” בו לא מושק אייפון חדש וללא חגים, נראה שאפל מתקשה להפתיע לטובה. לאחר שברבעון הקודם שברה אפל שיא מכירות, הפעם מכירות האייפונים ירדו לעומת שנה שעברה.

ברבעון הראשון מכרה אפל 50.8 מיליון אייפונים, לעומת ציפיות של 51.4 מיליון. בשנה שעברה מכרה החברה 51.2 מיליון יחידות, כלומר, לא רק שאפל לא עמדה בציפיות לעלייה קלה, אלא שהמכירות אפילו ירדו לעומת שנה שעברה. הנתון השני המדאיג הוא מחיר המכירה הממוצע לאייפון: זה ירד ל-655 דולר לעומת תחזית ל-666 דולר, שחיקה די קשה בפקטור זה שיכול להצביע על מעבר של רוכשים בעלי כיסים עמוקים יותר למכשירים למתחרים.

האפליקציות מדשדשות

ברבעון זה מכרה אפל גם 8.9 מיליון אייפדים, 13% פחות ממספרם בשנה שעברה. מספר מחשבי המק שנמכרו דוקא עלה ב4% ל-4.2 מיליון. תחום השירותים הנוספים (תוכן ואפליקציות), הציג זו פעם נוספת עליה, זו הסתכמה בכ-18%.

בצד הכספי, הכניסה אפל ברבעון הראשון 52.9 מיליארד דולר, קצת מתחת לתחזיות שצפו 53.1 מיליארד דולר. בשורת הרווח המצב יותר טוב: החברה הרוויחה 11 מיליארד דולר שהם 2.1 דולר למניה, עקיפה יפה של הצפי ל-2.02 דולר למניה.

בצפי לרבעון הנוכחי (רבעון שני) שוב מתחילה אפל להדאיג: התחזיות דיברו על הכנסות של 45-45 מיליארד דולר, אך החברה עדכנה שההכנסות יסתכמו בטווח של 43.5-45.5 מיליארד דולר. לאור התוצאות, יש שיגידו שאפל תהיה חייבת להפתיע עם פי’צרים אטרקטיביים בידגם האייפון הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים