שוק הטאבלטים ברבעון הראשון ל-2017 ממשיך לצנוח, וואווי מגבירה נוכחות

ענקית הטכנולוגיה אפל אמנם לא מצליחה לחזור בשנית אל שליטתה בראש טבלת שוק הסמארטפונים מול סמסונג הדרום קוריאנית, אך נראה כי היצרנית האמריקאית אינה מתכוונת לוותר על שליטתה הנצחית בשוק הטאבלטים העולמי. חברת המחקר IDC משחררת את נתוניה בעניין משלוחי הטאבלטים ברחבי העולם עבור הרבעון הראשון של 2017 ואלו חושפים: אפל נותרת בראש הטבלה, בעוד השוק כולו סובל מירידה מהותית במשלוחים.

על פי נתוני IDC, במהלך הרבעון הראשון לשנה הקלנדרית הנוכחית שלחו כלל היצרניות ממפעליהן כמות של 36.2 מיליון טאבלטים, זאת בהשוואה ל-39.6 מיליון באותו הרבעון אשתקד – ירידה ניכרת של 8.5%. את המקום הראשון בטבלה אוחזת, כאמור, אפל, שמצליחה לשלוח ממפעליה 8.9 מיליון אייפדים במהלך הרבעון שחלף, המהווים לירידה של 13% בהשוואה ל-1Q16, אז עמד הנתון המקביל על 10.3 מיליון יחידות.

סמסונג, מתחרתה האימתנית של אפל, תופסת את המקום השני בטבלה עם משלוחים של 6 מיליון טאבלטים, המהווים 16.5% מסך משלוחי השוק. המקום השלישי ברשימת חמש הגדולות בשוק הטאבלטים שייך לענקית הטלקום והמובייל וואווי (Huawei), שמהווה ליצרנית הבודדה מ-5 הגדולות שהצליחה להעלות את כמות משלוחי הטאבלטים שלה ברבעון הראשון של 2017. כך, שלחה זו ממפעליה 2.7 מיליון טאבלטים בהשוואה ל-2 מיליון בלבד באותו הרבעון ב-2016, מה שמקנה לה שליטה ב-7.4% מהשוק.

בשני המקומות הנותרים ברשימה, המקום הרביעי והחמישי, מצליחות לאחוז אמזון ולנובו, להן נתון משלוחים של 2.2 ו-2.1 מיליון יחידות, בהתאמה, המקנים להן 6 ו-5.7 אחוזים מנתח השוק כל אחת. שאר יצרניות הטאבלטים שלחו ממפעליהן יחדיו 14.4 מיליון טאבלטים, המזכים אותן בנתח של 39.8% משוק הטאבלטים לרבעון הראשון של 2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים