מתחילה ברגל שמאל: סנאפ מאכזבת כבר בדוח הכספי הראשון והמניה צונחת

משקפי Spectacles (קרדיט תמונה: Snap) משקפי Spectacles (קרדיט תמונה: Snap)

סנאפ (Snap) חברת האם שמפעילה את אפליקציית סנאפצ’ט פרסמה אמש (ד’, 11.5) את הדו”ח הרבעוני הראשון שלה כחברה ציבורית. הוא לא היה טוב במיוחד, ובשוק הגיבו בהפלת המניה קרוב למחיר ההנפקה.

בשוק מודדים את סנאפ בעיקר על פי מספר המשתמשים החדשים: ברבעון הראשון הצטרפו לאפליקציית סנאפצ’ט רק 8 מיליון משתמשים יומיים, עלייה של 5% לעומת סוף 2016 ו-36% לעומת הרבעון הראשון בשנה שעברה. מספר המנויים היומיים שלה עומד כעת על 166 מיליון.

עבור חברה שמתגאה בקצה הצמיחה שלה בקרב צעירים, זה פשוט לא מספיק כדי להצדיק שווי של 27 מיליארד דולר. משום כך נפלה מניית סנאפ במסחר המאוחר בכ-22%, ממש כמעט למחיר בו היא הונפקה, 17 דולר. כזכור, ביום ההנפקה טסה המניה 44%.

מניית SNAP במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות (מקור: Google Finance)
מניית SNAP במסחר המאוחר לאחר פרסום הדוחות (מקור: Google Finance)

גם בשורת ההכנסות החברה פיספסה. הצפי היה ל-156 מיליון דולר והיא רשמה 149.6 מיליון דולר בלבד. בשורה התחתונה היא הפסידה 2.2 מיליארד דולר, 2 מיליארד מתוכם עלויות שכר (במניות) לעובדים (גם כתוצאה מההנפקה). נתון נוסף שעלה מהצגת הדו”ח בשיחת המשקיעים: תחת סעיף “הכנסות אחרות” אפשר להעריך שהחברה מכרה כ-60,000 משקפי Spectacles. נתון יפה אבל קשה לראות בכמות זו הצלחה גדולה.

צוקרברג עושה Follow

אולי הבעיה נעוצה דווקא במתחרה פייסבוק שהחלה לחקות כל פיצ’ר שסנאפצ’ט עושה. אוון ספיגל התייחס לעניין הזה בשיחת המשקיעים: “צריך להיות לנו נוח עם זה שמנסים להעתיק את הפי’צרים שלנו. זה קורה המון בענף הטכנולוגיה. כשגוגל הגיעה, כולם הרגישו צורך לחפש, כשפייסבוק הצטרפה כולם הרגישו צורך להיות חברתיים“. מעבר להסבר הכללי הוא שמר גם עוקץ מיוחד לפייסבוק: “בסופו של דבר, רק בגלל שליאהו יש תיבת חיפוש, זה לא הופך אותה לגוגל“.

אוון ספיגל ושותפו הפסידו כמיליארד דולר בנפילה של המניה אתמול. יחסית לאדם שכרגע הפסיד רבע משווי ההון שלו, הוא לא נראה מוטרד במיוחד. משקיעים שאלו האם הרבעון היה טוב אך הוא התחמק וענה שכולם פשוט לא מבינים את המודל הכלכלי והערך של סנאפצ’ט. בשוק עדיין מצפים לתוצאות טובות יותר מהמנכ”ל הכה בטוח בעצמו, בנתיים סנאפ מחקה אתמול מיליארדי דולרים משוויה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים