דיווח: אפל לא תציג דגמים חדשים לסדרת הטאבלטים iPad Mini

iPad Mini 4

אפל, שהייתה ונותרה מאז ומעולם יצרנית הטאבלטים הגדולה ביותר, הציגה לעולם באיחור אופנתי את סדרת טאבלטי המיני iPad Mini במסגרת אירוע הכרזה שקיימה באוקטובר 2012. כעת, קרוב ל-5 שנים לאחר מכן, ייתכן כי אנו עומדים בפני סופו של עידן, כאשר דיווח חדש שמצא דרכו אל הרשת במהלך הימים האחרונים חושף: אפל תהפוך את סדרת הטאבלטים iPad Mini לנחלת העבר ולא תציג עבורה דגמים נוספים.

את הידיעה חושף מגזין BGR, שמציין כי מקורות ה”מקורבים לאפל” הציגו את דברים אלו בפניו. הסיבה לביטול סדרת אייפד מיני, אם אכן ישנה אמת בדיווח, נוגעת הן למכירות מאכזבות, לכאורה, של מוצרי הסדרה, כמו גם לעובדה כי דור הטאבלטים העתידי של החברה צפוי להביא עימו מסך גדול יותר תוך שהוא מציע מימדים ושטח פנים קטן יותר. נוסף על כך, דגם האייפון 8 הצפוי להפוך רשמי במהלך החודשים הקרובים יביא עימו צג בגודל של כ-5.8 אינץ’, מה שיצמצם אף עוד יותר את הבדלי גודל המסך בין סדרת האייפונים ל-iPad Mini בעל מסך ה-7.9 אינץ’.

העדכון האחרון לאייפד מיני הגיע בדמותו של ה-iPad Mini 4, שהוכרז ללא כל התייחסות מהותית במהלך אירוע הכרזה שקיימה אפל בספטמבר 2015, במסגרתו נחשף האייפון 6S ואייפד פרו. דגם זה, כזכור, מציע את אותם קווי עיצוב של אחיו הקודמים לסדרה, לצד מפרט שהיווה בזמנו למרשים למדי וכלל את מעבד ה-Apple A8, מצלמת 8 מגה פיקסל, 2GB RAM, חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע (Touch ID) ועוד.

מכירות הטאבלטים של אפל נמצאות בירידה מתמשכת וברבעון האחרון מכרה החברה 8.9 מיליון יחידות מכל הדגמים. מדובר בירידה של 13% במכירות מכשירים משנה לשנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים