שירות סלקום TV על-גבי ה-Apple TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

שירות סלקום TV על-גבי ה-Apple TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

עוד 13,000 מנויים מצטרפים לסלקום TV לצד שחיקה קשה בסלולר

| יום רביעי, 24 במאי 2017, 11:31 | כלכלי, מפעילות סלולר

חברת סלקום פרסמה הבוקר את הדו”ח הכספי לרבעון הראשון של השנה ובכך היתה האחרונה ממפעילות הסלולר הגדולות לדווח בעונת הדו”חות הנוכחית. בדומה לשחקניות אחרות בענף, גם סלקום סבלה משחיקה ניכרת בביצועים ברבעון הראשון כאשר נקודת האור היחידה האירה בגזרת הטלוויזיה.

ההכנסות הכלליות של סלקום ברבעון הראשון ירדו ב-6.2% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-959 מיליון שקלים. מתוך אלו, ההכנסות שמגיעות מאספקת שירותי הסלולר בלבד נפלו ב-9% ומכירות מכשירי סלולר איבדו ב-16.4%.

כתוצאה מהשחיקה בהכנסות, הרווח הנקי של סלקום נפגע קשות ונחתך ביותר מחצי. מ-59 מיליון שקלילם בשנה שעברה ל-26 מיליון שקלים ברבעון האחרון. החברה מסבירה את הירידה בביצועים בכך שהתחרות בשוק גברה והובילה לשחיקה במחירי החבילות. בגלל התחרות הגוברת, החברה גם ביטלה את חלוקת הדיבידנד הרבעוני.

ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) בסלקום עומדת על 60.2 שקלים. זו חטפה מכה קשה לעומת שנה שעברה (65.2), אך עלתה במקצת לעומת סוף 2016 (עמדה על 59.2 ש”ח). בסיס הלקוחות של סלקום ירד ב-9,000 מנויים ל-2.792 מיליון.

טלוויזיה ונייחים

שרותי הטלוויזיה של סלקום מצליחים קצת יותר מהסלולר. ברבעון האחרון נוספו עוד 13,000 מנויים חדשים לסלקום TV כאשר ברקע גם עומדת ההחלטה להוסיף את תכני HBO ללא תוספת תשלום. גם עוד 17,000 מנויי אינטרנט הצטרפו לשירותי החברה.

מנכ”ל החברה, ניר שטרן, מעדכן כי ברבעון הנוכחי (שלאחר תקופת הדו”ח) חל גידול במכירות מכשירי סלולר בעקבות ביטול מס הקנייה וכן בגלל “ההשקה המוצלחת של הגלקסי S8”. למרות הקאמבק של מכירות המכשירים וההצלחה של סלקום TV, אלו עדיין לא יכולים לקזז את השחיקה הכללית בפעילות הליבה של סלקום, שירותי הסלולר.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות