לא להאמין: הביטקוין כבר עבר את רף ה-2,300 דולר

ביטקוין ביטקוין, מקור: Zach Copley

המטבע הדיגיטלי שתומכיו רואים בו כעתיד להחליף את המטבעות הרגילים כבש לאחרונה עוד פסגה: הביטקוין רשם בשבוע שעבר שיא של 2,000 דולר למטבע וכעת נסחר אף קרוב ל-2,400 דולר לביטקוין אחד. תמורות גיאופוליטיות בעולם וגם ניסיונות לגיטימציה מעודדים את הביטקוין.

הסיבה הראשונה שנתנה לביטקוין סיבה טובה למשוך לכיוון ה-2,000 דולר היא שבחודש האחרון אישרה ממשלת יפן תקנות שמאפשרות לחנויות לקבל תשלומים מהלקוחות בביטקוין. רשתות קמעונאות מגיבות לחידוש ומתחילות להטמיע את המטבע החדש במערכות הבילינג שלהן ואפילו חברת תעופה יפנית ראשונה הסכימה לקבל ביטקוין כתשלום עבור טיסות.

גם מרוסיה הדיעו לאחרונה דיווחים על ניסיונות לליגליזציה. בכיר במשרד האוצר הרוסי אישר כי הם בודקים את האפשרות להכיר בביטקוין כאמצעי תשלום חוקי ומקווים שתהליך זה יסתיים כבר ב-2018. אולם שימו לב, הצעד לא נובע מטוב הלב של הרוסים. לפי דברי אותו בכיר, מטרתה של רוסיה בליגליזציה של הביטקוין נעוצה בפופולריות השימוש בו ככסף שחור, ליגליזציה תיצור מקור הכנסה נוסף משכרגע קשה עד בלי אפשרי למסות אותו.

שינויים במטבע הביטקוין (מקור: Google Finance)
שינויים במטבע הביטקוין (מקור: Google Finance)

סין וקוריאה

הסיבה המרכזית השנייה היא חוסר יציבות בעולם. בתחום הכלכלה יותר ויותר פרשנים מתחילים להביע ספקנות באשר לסיכוי של דונלד טראמפ להעביר את כל רפורמות המס שהבטיח. ההתנגדויות הפוליטית בתוך המפלגה הרפובליקנית לטראמפ גברו עד שנשמעו כמה קריאות בתוך המפלגה להדיח אותו.

רבים גם שמו לב לכך שמדדי המניות של סין איבדו 10% בחודשיים האחרונים בזמן שמטבע הביטקוין עלה ב-100%. משקיעים חוששים שסין מתחילה לאבד מיציבותה הכלכלית ולמעשה הקדימו בקצת הודעה דרמטית שפורסמה היום. סוכנות הדירוג מודיס הורידה את דירוגה הכלכלי של סין ברמה אחת (עם תחזית שלילית), פעם ראשונה מאז 1989. כל זאת על רקע החוב הגדל של המדינה והאטה בפעילות הכלכלית שלא תוכל לממן את החוב.

בזירה הבטחונית, ארה”ב וצפון קוריאה החליפו מהלומות מילוליות לאחרונה על רקע ניסויים בטילים גרעיניים מצד הדיקטטור הצפון קוריאני. גם ההתערבות המוגברת של ארה”ב בסוריה בעידן טראמפ לעומת תקופתו של אובמה וחוסר הבהירות לגבי תוכניתו במזרח התיכון מגבירה את משבר האמון הכללי.

ובתקופה של חוסר ודאות, משקיעים נעים למקלטים. הביטקוין נחשב למטבע מקלט. כאמור, הביטקוין חצה היום את רף ה-2,300 דולר וכמעט נוגע ב-2,400. גם אירועי גניבות ביטקוין הגדולות של השנים האחרונות בסך שווי של מאות מיליוני דולרים (האחרונה מחברה הונג-קונגית למסחר בביטקוין בסך 250 מיליון דולר) לא עוצרות את הספקולנטים והמהמרים במטבע הדיגיטלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים