הצצה ראשונה: Asus ROG Zephyrus GX501 – נייד גיימינג דקיק וכמעט בלתי מתפשר

נייד גיימינג Asus ROG Zephyrus GX501 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מותג הגיימינג Republic of Gamers של חברת אסוס (ASUS) הטיוואנית חשף נייד חדש ודקיק עבור גיימרים שלא מתפשרים על עוצמה ועדיין מבקשים אפשרות לנוע ממקום למקום. נייד הגיימינג ROG Zephyrus GX501 מציע משקל נמוך למדי עבור מחשב בקטגוריה שלו המסתכם ב-2.2 קילו-גרם, כאשר עוביו נמוך למדי ומסתכם ב-17.9 מ”מ בלבד. את ההישג רושמת אסוס לזכות פלטפורמת Max-Q החדשה של NVIDIA, המאפשרת שילוב רכיבי חומרה מתקדמים בגוף דקיק תוך שמירה על מתח נמוך.

נייד גיימינג Asus ROG Zephyrus GX501 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
נייד גיימינג Asus ROG Zephyrus GX501 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אף שמדובר בנייד דק למדי, משלב ה-ROG Zephyrus את כל הטוב שהייתה החברה יכולה לדחוס לתוך גופו. תמצאו במחשב את מעבדי Core i7 של אינטל מהדור השביעי, כרטיס מסך בתצורת GeForce GTX 1080, עד 24 גיגה-בייט של זיכרון פעולה (RAM) מסוג DDR4 ואחסון מהיר בתקן NVMe של עד 1 טרה-בייט בתצורת SSD, שיציע תעבורה במהירות של עד 3.5Gbps. מאחר שמדובר בנייד גיימינג, שילבה בו אסוס מסך 15.6 אינץ’ המציע קצב רענון מהיר של 120 הרץ ותמיכה בטכנולוגיית G-Sync המסכרנת את קצב הרענון עם קצב ייצור הפריימים בכרטיס המסך על מנת לספק חוויית משחק חלקה.

על מנת לקרר את כל הרכיבים שיעבדו שעות נוספות בזמן המשחק, ביצעה אסוס מתיחת פנים למחשב. המקלדת נדחפה החוצה וממוקמת כעת בחלק הקרוב ביותר למשתמשים, כאשר בצידה הימני נמצא ה-TrackPad לעכבר, בו ניתן להשתמש גם כ-NumPad (כפתורי המספרים המופיעים במבנה הקלאסי של המקלדת) בלחיצת כפתור. התצורה החדשה לא נוחה במיוחד לעבודה שוטפת במחשב, אך נדרשת לשם שילוב מערך הקירור החדש והיצירתי של מחשב ה-ROG העדכני.

עם פתיחת כיסוי המחשב ניתן לראות כי חלקו התחתון נפתח מעט (ומואר בצבע אדום – כי זה נראה נהדר בחושך!) כדי להשאיר חריץ קטן לשם דחיפת האוויר החם החוצה מתוך המחשב. מערך הקירור החדש מציע מספר רב של להבים דקיקים, 71 במספר, שיעזרו לקרר את כרטיס המסך ולספק ביצועים מירביים בזמן משחק.

נייד גיימינג Asus ROG Zephyrus GX501 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
נייד גיימינג Asus ROG Zephyrus GX501 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סיכום

ב-ROG של אסוס ביקשו להציג מחשב נייד שניתן לנשיאה ומציע מבנה דקיק, אך סירבו להתפשר על רכיבי החומרה המתקדמים ביותר הזמינים כיום בשוק. התוצאה היא נייד גיימינג מרשים במראה וחזק בביצועים, אך עם מספר פשרות הנדרשות לשם הקירור של דגם ה-Zephyrus.

בשלב זה לא נחשף מחירו של מחשב ה-ROG Zephyrus.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים