הצעד הבא למציאות המדומה: משקפי ה-HTC Vive נפטרים מהחוטים

HTC Vive HTC Vive

בכנס Computex שנערך בטאיפיי, עיר הבירה של טאיוואן, הכריזה HTC על שיתוף פעולה עם אינטל שבמסגרתו תשלב החברה טכנולוגיה אלחוטית ב-Vive, משקפי המציאות המדומה שלה. אינטל פיתחה פתרון המשחרר את משקפי המציאות המדומה מחיבור חוטי למחשב, ו-HTC תייצר אותו כתוסף עבור משקפי ה-Vive שלה.

הפתרון של אינטל ל-VR אלחוטי יתבסס על תקן 802.11ad ל-Wifi מהיר במיוחד בתדר 60GHz. אחד השימושים להם נועד תקן 802.11ad הוא להחליף תקשורת חוטית כליל בסלון הביתי, ונראה כי אינטל אכן מנצלת את התקן לצורך זה. על בסיס זה אינטל פיתחה את הפתרון שלה, בפתח תקווה, ישראל.

פתרון זה מאפשר תקשורת דו-כיוונית ללא הפרעות בין המחשב לקסדת המציאות המדומה, ואפילו שילוב של כמה מכשירים במקביל. לפי אינטל, הפתרון שלה יספק שיהוי (Latency) קטן מ-7 אלפיות השנייה (milliseconds). נתון מרשים זה רומז כי תוכלו להרכיב את משקפי ה-Vive באופן אלחוטי ועדיין ליהנות מזמן תגובה שמיש. ניתן יהיה להתרשם מהוכחת היתכנות כבר בשבוע הבא, בביתן של אינטל בתערוכת המשחקים E3.

אחד הגורמים המגבילים ביותר בטכנלוגיית המציאות המדומה הינו הצורך בחיווט למחשב. הכבלים המשתרכים ממשקפי המציאות המדומה מגבילים את תנועת המשתמש באופן משמעותי. אין ספק כי שחרור משקפי ה-VR מהחוטים הינו אחד הצעדים החשובים עבור תחום המציאות המדומה כולו, ואם התוסף החדש של HTC ואינטל יעמוד במשימה בהצלחה, וודאי נראה שחקנים נוספים מתקדמים בכיוון זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים