שובר קופות: וונדר וומן רושם הכנסות של מעל ל-200 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון

וונדר וומן (תמונה באדיבות גלובוס מקס) וונדר וומן (תמונה באדיבות גלובוס מקס)

וונדר וומן (Wonder Woman), סרט גיבורת העל של DC בכיכובה של גל גדות, עלה למסכים בסוף השבוע האחרון, ומאז לא מפסיק לעשות כותרות, ולא רק בארץ, אלא בעולם כולו.

במהלך סוף השבוע הראשון להקרנתו בעולם, וונדר וומן הכניס 100.5 מיליון דולר בארצות הברית, מה שהפך אותו לסרט גיבורי-העל ה-16 שפתח מעל 100 מיליון. סרטים שלא נכנסים לרשימה הם, בין השאר, שני סרטי “קפטן אמריקה” הראשונים, שני סרטי “ת’ור”, ו”איירון מן” הראשון, שכמעט הגיע למאה עם הכנסות של 98.6 מיליון דולר.

בשאר העולם הסרט הכניס 122.5 מיליון דולר נוספים, מה שמסכם סך של 223 מיליון דולר בהכנסות, והיד עוד נטויה. זה סימן טוב מאד לסרט שעלות ההפקה שלו הסתכמה בכ-149 מיליון דולר, הסרט היקר ביותר שבוים על ידי אישה, פטי ג’נקינס (Patty Jenkins).

“וונדר וומן” שובר שיאים הן בעלות ההפקה והן בהכנסות הפיתחה של סרט שבוים על ידי אישה, וזה לא מפתיע – זו הפעם הראשונה שפרויקט בסדר גודל כזה ניתן לבמאית. המחזיקה הקודמת בשיא הייתה סם טיילור-ג’ונסון (Sam Taylor-Johnson), במאית “50 גוונים של אפור”, ולפניה החזיקה בו קת’רין הארדוויק (Catherine Hardwicke), במאית “דמדומים”.

בשני המקרים מדובר בסרטים שעיקר קהל היעד שלהם הן נשים, בעוד ש”וונדר וומן” הוא סרט שפונה לקהל רחב יותר. ההצלחה הראשונית של ג’נקינס הן במכירות והן עם המבקרים, שעוד זוכרים אותה לטובה מסרטה הראשון “מונסטר” (Monster), שמה אותה על המפה, בעקבותיו אנו עשויים לראות עוד במאיות תופסות את הפיקוד על בלוקבאסטרים קיציים עתורי-תקציב.

השוואת מפרטים