אפל מכריזה על watchOS 4: מגוון שינויים מינוריים

חברת אפל האמריקנית הכריזה הערב (ב’) על גרסתה הרביעית של watchOS, מערכת ההפעלה שלה לשעון החכם Apple Watch. ההכרזה על הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה נערכה בכנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC, אך מי שציפה לשינויים גדולים, כנראה שיתאכזב, מדובר בכמה שיפורים ושדרוגים מינוריים.

נתחיל בחלק המרכזי ביותר בשעון – הפנים שלו. ב-watchOS 4 אפל הוסיפה פנים חדשות, דוגמת פנים עם דמויות מונפשות מצעצוע של סיפור (וודי, ג’סי ובאזז) וגם מספר עיצובים מהפנטים. תצורות הפנים המשמעותיות ביותר שהוצגו הן Siri Face, ממשק דמוי Google Now המורכב מכרטיסיות ומספק למשתמש מידע רלוונטי בזמן אמת כגון זמני הגעה למקומות בהם אתם מרבים לבקר, אירועים מלוח השנה, עדכוני מזג אוויר, מניות, חדשות מתפרצות ואפילו תזכורות לפעילות גופנית.

ואם בפעילות גופנית עסקינן…

אז נציין כי אפל שידרגה את אפליקציית הכושר המובנית בשעון. מעתה, היא תציב עבורכם – אם תבחרו בכך – אתגרי כושר אישיים, שנתפרו במיוחד עבור הכושר הגופני שלכם לפי פעילויותיכם הקודמות. השעון יציג עדכוני חיווי שיספקו משוב אודות התקדמות האתגרים, דוגמת דרבונים כשהמטרה כמעט הושגה.

בנוסף, אפליקציית הכושר מסוגלת כעת לספור חזרות בבריכה באמצעות זיהוי המנוחה הקצרה שבין בריכה לבריכה. זאת ועוד, נוספה אפשרות לניטור פעילות HIIT (אימון אינטרוולים אינטנסיבי ופופולרי במיוחד לשיפור הכושר הגופני). ניתן כעת גם לשלוט במוזיקה ביתר קלות במהלך פעילות, ולהגדיר פלייליסט שינוגן אוטומטית בתחילת הפעילות.

התוספת המשמעותית ביותר ליכולות הכושר של השעון היא סנכרון עם מכשירים בחדר הכושר. מעתה, תוכלו להצמיד את שעונכם למכשירים דוגמת הליכונים או סטפרים, לסנכרן את השעון עם המכשיר (בעזרת NFC) ולהוסיף למעקב הכושר נתונים שנוטרו בהם – דוגמת מידע ממדי דופק מובנים, ספירת קלוריות, זווית בהליכון, מהירות פעולת המכשיר ועוד. אפל הכריזה על שיתוף פעולה עם מגוון יצרניות מובילות, דוגמת Cybex, StairMaster, StarTrac, Matrix ועוד, אלו יפיצו מכשירי כושר תומכים בקרוב.

תוספות מבוקשות למפתחים

בעדכון החדש, הוסיפה אפל לשעון מספר פינוקים למפתחים, דוגמת זיהוי מנח השעון, ניווט ברקע, הקלטת שמע ברקע, פעולה במסך מלא, זיהוי כניסה למים (פיצ’ר מבוקש במיוחד), וגולת הכותרת – שימוש מלא ב-Bluetooth. מעתה, יוכל השעון לתקשר עם שלל אביזרי Bluetooth באופן חופשי, דוגמת מדים משוכללים למדידת תאוצה או דופק.

גרסה הדגמה ראשונית של watchOS 4 תוצע להתקנה עבור מפתחים עוד היום, בעוד שהגרסה הרשמית תשוחרר בסתיו הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים