דיווח: וואווי עשויה להציג טכנולוגיה חדשה עבור מסכים הרגישים לעוצמת הלחיצה

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמאטרפונים הסינית, וואווי, ככל הנראה עובדת בימים אלו על הדור הבא לטכנולוגיית המסכים הרגישים לעוצמת הלחיצה, שתקרא בשם Huawei 4D Touch. כך עולה מתוך רישומי סימן מסחרי חדש אותם הגישה וואווי מוקדם יותר החודש.

מתוך רישומי הסימן המסחרי החדש אמנם לא ניתן להסיק פרטים רבים, אם כי שמו – Huawei 4D Touch, מעיד כי זה קשור לטכנולוגיית המסכים הרגישים לעוצמה אותה הציגה וואווי לראשונה עם סמארטפון השוק הגבוה Huawei Mate S במהלך 2015. במעמד הכרזתו, התייחסה היצרנית לטכנולוגיה בשם Force Touch, כאשר מספר חודשים לאחר מכן הציגה מתחרתה האמריקאית, אפל, מסך בעל טכנולוגיה דומה בשם 3D Touch.

במקרה של אפל, משמעות השם 3D Touch עבור הטכנולוגיה התייחסה לכך שמסך המכשיר מסוגל לזהות לחיצות ב-3 רמות שונות – לחיצה רכה, לחיצה חזקה ולחיצה עמוקה. ייתכן מאוד כי עם טכנולוגיית 4D Touch של וואווי הסינית, תציג זו מסך בעל יכולת לזהות בין 4 עוצמות לחיצה שונות. עם זאת, בשלב הנוכחי לא ידועות כוונותיה של היצרנית הסינית, וייתכן כי בסופו של דבר רישום הסימן המסחרי כלל אינו קשור לטכנולוגיית המסכים הרגישים לעוצמת הלחיצה.

במקרה שאכן יהיה מדובר בטכנולוגיית זיהוי עוצמת לחיצה חדשה, עשויה וואווי לחשוף את זו יחד עם ספינת הדגל הקרובה בייצורה – Huawei Mate 10 מאוחר יותר השנה, או אולי עם סדרת הדגל Huawei P11 שצפויה להפוך לרשמית במהלך הרבעון הראשון של 2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים