כוחה של אפל: גרמה ליצרנית המעבדים הגרפיים שלה להעמיד עצמה למכירה

מנכ"ל אפל, טים קוק מנכ”ל אפל, טים קוק

התבשרנו לא מזמן כי אפל מתכוונת לפתח מעבדים גרפיים לאייפון ולאייפד באופן עצמאי. כל זאת על חשבון חברת Imagination הבריטית ומעבדי ה-PowerVR שלה. מאז הגילוי התקשתה Imagination להתמודד עם התלות בלקוח הכה חשוב שלה והעמידה שתי חטיבות למכירה.

בהמשך לקשיים בהם היא נמצאת, עתה מודיעה Imagination שכל החברה עומדת למכירה. על פי ההודעה שהפיצה החברה, ההנהלה כבר קיבלה מספר פניות לרכישה מצד קונים פוטנציאליים ואף מנהלת מגעים ראשוניים. ההודעה הקפיצה את מניית החברה בכ-30% במסחר, אך זה לא מחזיר הרבה לאחר הקריסה בת ה-70% לאחר ההודעה הראשונית.

מעניין לראות כי הנהלת החברה ממשיכה לציין בקצרה  ש-Imagination נמצאת ב”סכסוך” (יותר משפטי כנראה) עם אפל. היתכן שחודשיים לאחר תחילת הפרשה בחברה עדין לא בטוחים האם יש לה קייס משפטי נגד אפל שמנסה לפתח מעבד משלה?

צריך גם לזכור שאפל מחזיקה ב-8.1% מ-Imagination. עכשיו הכל תלוי במפת האינטרסים של החברה מול צנרת האספקה שלה ומול התחרות בשוק. האם היא תנסה לעצור מכירה למתחרה שלא מוצאת בעיניה או שתרחם על בעלי המניות ותתן הזדמנות לאחרים להנות ממעבדים גרפיים. מה שבטוח, במחי החלטה אחת של טים קוק, הצליחה אפל לחסל חברה ותיקה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים