מעבדי ה-Ryzen 7 PRO של AMD נחשפים

מעבדי ה-AMD Ryzen Pro תמונה: AMD

AMD חזרה למשחק, ובגדול: בחודשים האחרונים נכנסה היצרנית לשוק המעבדים עבור המחשב האישי, כאשר היא כותשת את מעבדיה של אינטל על כלל סוגיהם, לאט לאט ובכל קטגוריה – מעבדי המיינסטרים ומעבדי ה-HEDT ואף מעבדים המותאמים לשוק המחשבים הניידים.

נכון לרגע ועד לרגע זה, רק קטגוריה אחת נשארה בשליטתה של אינטל – וזוהי הקטגוריה העסקית, בהם נמצאים מעבדי ה-Xeon שלה בשימוש. כאן בדיוק AMD נכנסת שוב לתמונה, בערך, ומשיקה את התגובה שלה בדמות מעבדי ה-AMD Ryzen PRO, סדרת מעבדים חדשה עם קריצה מובהקת גם לשוק השרתים אשר נהנה ממעבדיה של אינטל.

בדומה למעבדי ה-EYPIC שלה עצמה, מעבדים אלו עושים שימוש ב-8 ליבות פיזיות, אשר יתחלקו גם כאן ל-16 נימים, כל זה יחד עם עד 20 מגה-בייט של זיכרון מטמון. במעבדי ה-Xeon של אינטל קיימים אמנם 10 ליבות שמתחלקות ל-20 נימים, יחד עם זיכרון מטמון של 25 מגה-בייט, אך AMD טוענת לכתר עם הבטחה לביצועים גבוהים בהרבה מהם. כנגד מעבדי המיינסטרים של אינטל, זו מציעה שיפור ביצועים של עד לכ-62% יותר. 

תמונה: AMD

המעבדים עליהם מכריזה כעת חברת AMD הם מעבדי ה-Ryzen 7 PRO, Ryzen 5 PRO ו-Ryzen 3 PRO, כאשר לכל אחד מהמוזכרים להלן גרסה “רגילה” ללא מיתוג האות X בסופה, בעלת צריכת חשמל מופחתת וקיצוץ קטן בתדרי העבודה.

  • AMD Ryzen 7 PRO 1700X \ 1700
    מעבדים אלו, הפותחים את הסדרה, מכילים 8 ליבות פיזיות ו-16 ליבות לוגיות, יחד עם תדרים של 3.8 גיגה-הרץ עבור ה-Pro 1700X ועד 3.7 גיגה-הרץ עבור ה-Pro 1700, בהתאמה. הנצילות המתקבלת ממעבד ה-X היא עד 95 וואט ו-65 וואט עבור הדגם הרגיל.
  • AMD Ryzen 5 PRO 1600 \ 1500
    מעבדים אלו נבדלים אחד מן השני אף יותר.ה-Pro 1600, עושה שימוש ב-6 ליבות פיזיות (ו-12 לוגיות), יחד עם תדרי עבודה של עד 3.6 גיגה-הרץ, ואילו ה-Pro 1500 מציע 4 ליבות עיבוד המתחלקות ל-8 ליבות לוגיות, בתדר עבודה של עד 3.7 גיגה-הרץ. עבור שניהם זיכרון המטמון עומד על 16 מגה-בייט, והנצילות עומדת על 65 וואט.
  • AMD Ryzen 3 PRO 1300 \ 1200
    זוג מעבדים תקציביים אלו מציעים 4 ליבות עיבוד ללא כל חלוקה (Hyper-Therading). עבור מעבד ה-Pro 1300 תדר העבודה הינו עד 3.7 גיגה-הרץ, ואילו עבור ה-Pro 1200, עד ל-3.4 גיגה-הרץ. תדר המטמון יורד גם הוא ל-8 מגה-בייט, ואילו הנצילות היא 65 וואט, בדומה לאחרים.

פיצ’רים נוספים ומעניינים הקורצים לשוק הביצועים הם אבטחה ברמת המעבד עצמו, כמובן יחד עם תמיכה מלאה ב-Secure Boot. פיצ’ר נוסף הוא “חיישן” ה-SenseMI, היודע לזהות את סוג העבודה, ובאופן דינאמי לתעל אותה היטב, גם ברמת צריכת החשמל.

מחירי השוק של מעבדים אלו טרם נחשף, אך סביר להניח שיחשף בקרוב מאוד. אנחנו כמובן נעקוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים