חנות Razer בסן פרנסיסקו (צילום: ג'וש דוקרקר)

חנות Razer בסן פרנסיסקו (צילום: ג'וש דוקרקר)

יותר גיימרים: חברת Razer מתכננת להנפיק לפי שווי של 2 מיליארד דולר

כשחושבים על הכסף הגדול שמתגלגל בתעשיית הגיימינג בדרך כלל חושבים על מפתחות המשחקים הגדולות ויצרניות הקונסולות. אבל הצמיחה המדהימה בסגמנט זה של שוק הבידור מעניקה הזדמנות גם לפינות נישתיות יותר של עולם הגיימינג.

חברת Razer שמייצרת ציוד היקפי (אך גם לפטופים) מותאם במיוחד לגיימרים היא אחת מהחברות המצליחות ביותר בתחום זה. למרות שסיסמתה: "For Gamers, By Gamers" מצהירה על קהל היעד שלה, מוצריה הצליחו לפרוץ את חומת ה"מקצוענים" וכיום ניתן למצוא את מוצריה הזוהרים בירוק בכל מקום.

Razer שהינה חברה חבה אמריקנית פרטית (ומימון סינגפורי) הגישה לאחרונה טפסי הנפקה לבורסת הונג קונג. עדייין מוקדם לומר כמה היא מתכוונת לגייס ולפי איזה שווי, אך הערכות מדברות על גיוס של 600 מיליון דולר כשהשווי האחרון לפיו גייסה (לפני חודשיים) עמד על 2 מיליארד דולר.

הוצאות שיווק גבוהות

למרות הפופולריות של המוצרים שלה ומכירות של 25 מיליון מכשירים עד היום, החברה עדיין לא רושמת רווח. ב-2016 היא הכניסה כמעט 400 מיליון דולר סיימה את השנה עם הפסד של 60 מיליון דולר. מהשוואה לשנים קודמות ניתן לראות ששנת 2016 היתה שנת הפריצה שלה, בשנה זו היא הצליחה להגדיל את המכירות ב-22%. אולם הגידול במכירות בא עם עלייה חדה בעלויות שיווק ופיתוח.

כמעט חצי מהמכירות שלה מגיעות מאיזור אמריקה ו-13% מסין שם היא נחשבת כמובילה. 76% מההכנסות נובעות ממכירות של ציוד היקפי. חלק גדול מהיתר מגיע ממכירות המחשבים החזקים והיקרים שמותאמים לגיימרים.

מתחרה גדולה שלה היא לוג'יטק השוויצרית. זו מכרה ב-2016 ב-2 מיליארד דולר ורשמה רווח של 119 מיליון דולר. גם לוג'יטק משקיעה בציוד שמיועד לגיימרים וחלק זה במכירות קפץ ב-13% בשנה שעברה. אמנם קשה להשוות בין לוג'יטק הגדולה ו-Razer הנישתית יותר שנמצאת בראשית דרכה, אבל ב-Razer יצטרכו לעבוד קשה כדי להוכיח שהבאז שהצליחה ליצור מחלקת השיווק בחברה יכול להביא מכירות גדולות יותר ואף רווח בסוף השנה.

ציוד היקפי זה לא מספיק?

כספי הגיוס אמורים לשמש כאמצעי כניסה למקורות הכנסה נוספים. כך לדוגמה, בראשית השנה היא רכשה סטארטאפ בשם NextBit שמפתח סמארטפונים. NextBit הוקמה על ידי מפתחי אנדרואיד ותיקים, מה שיצר את ההשערה של-Razer יש תוכניות בקשר לעולם המובייל.

שיתוף פעולה עם ספקית סלולר גדולה בהונג קונג שנשלטת בידי תאגיד האצ'יסון (לשעבר בעלת הבית בפרטנר הישראלית). יכול להעיד על השאיפות שלה בתחום המובייל. אם Razer תחליט להיכנס לעולם המובייל תחת שם המותג שלה, היא יכולה להיתקל במותג Razr של מוטורולה מבית לנובו. אגב, איש העסקים לי קא-שינג, הבעלים של האצ'יסון (ומקום 19 בעשירי העולם), גם השקיע באופן אישי ב-Razer דרך קרן ההשקעות הפרטית שלו בסבב האחרון.

עוד רכישות מעניינות: לקראת סוף שנה שעברה היא רכשה גם את חברת THX מידי יצרנית פרטיסי הקול creative הסינגפורית. מנכ"ל Razer אמר אז שרכישת THX, החברה שנוסדה על ידי ג'ורג לוקאס ב-1983 כדי ליצור סטנדרט גבוה של סאונד וצפיה באולמות הקולנוע, תעזור לה לשפר את חווית המשחק (וגם תהווה מקור הכנסה נוסף מאולמות הקולנוע). בנוסף, היא גם רכשה את OUYA, החברה שהתחילה כפרוייקט קיקסטארטר ויראלי לבניית קונסולת אנדרואיד ב-99 דולר.

המנכ"ל בטוח שהבאז ימשך

בשנה שעברה נאם מנכ"ל החברה, Min-Liang Tan, (שותף מייסד של Razer, בן 39) בכנס Rise בהונג קונג. הוא ביקש מהגיימרים בקהל להרים יד. לאחר שהיה ברור שלא הרבה ידיים הורמו הוא אמר "אני מאמין שהמספר הזה יעלה".

לפי נתוני החברה בהנפקה, מכירות של מערכות גיימינג (כגון מחשבי גיימינג) מפיקות הכנסות של כ-19 מיליארד דולר בשנה בעולם. מכירות של ציוד היקפי לגיימינג מסתכמות בכ-2.2 מיליארד דולר. כל עוד הפופולריות של משחקים ברשת עולה וניתן לראות זאת בפריחת ערוצי ה-eSport, יש להניח שהמנכ"ל צדק בהנחתו.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות