אוסף תכונות חדשות שיעשו לכם את החיים קלים עם העדכון ל-iOS 11

גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מערכת ההפעלה iOS 11 אמנם נחשפה לפני יותר מחודש, במהלך כנס המפתחים WWDC של אפל, אך היא תחל להגיע למשתמשי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ’ רק לקראת סוף השנה, ועם חשיפת דגמי האייפון הבאים של החברה. בינתיים, החלה אפל לשחרר גרסאות מוקדמות למפתחים ושתי גרסאות בטא ציבוריות, הזמינות להורדה עבור מי שחפץ לנסות את כל מה שחדש במערכת ההפעלה לפני השחרור הרשמי.

עם שחרור הגרסאות המוקדמות של iOS 11 לאייפון, הצלחנו למצוא מספר לא קטן של תכונות חדשות, מהן בחרנו להתמקד במספר תכונות שיעשו לכם את החיים קלים ונעימים יותר בשימושים היום-יומיים. בסקירה זו נתמקד בתכונות הזמינות עבור מכשירי האייפון, אך הן יתמכו גם בחלק ממכשירי אייפוד טאצ’ ואייפד.

יותר שליטה דרך מרכז הבקרה

מרכז הבקרה באייפון הוא כלי שימושי למדי המאפשר גישה מהירה להגדרות שונות במכשיר דרך שליפת תפריט מתחתית המסך כלפי מעלה. ב-iOS 11 שינתה אפל לחלוטין את תצוגת מרכז הבקרה, וכעת ניתן להציג בו הרבה יותר וידג’טים מבעבר. פרט לשליטה הקיימת בפנס, מחשבון, מצלמה ומוסיקה וכיבוי והדלקה של WiFi ובלוטות’, תוכלו להוסיף גם הפעלה מהירה ל”מצב סוללה חלש”, מצב “נא לא להפריע בעת נהיגה”, שינוי גודל מלל, שעון מעורר ושעון עצר, תזכורות קוליות, הקלטת מסך ועוד.

לוח הבקרה ב-iOS 11 (צילום מסך)
לוח הבקרה ב-iOS 11 (צילום מסך)

התצוגה עצמה שונה מזו לה הורגלנו לאורך השנים ומורכבת מוידג’טים קטנים הצפים על גבי המסך, עליהם ניתן ללחוץ על מנת להציגם באופן נפרד, ובתצוגה מעט גדולה יותר. השינוי בתצוגת מרכז הבקרה ככל הנראה נובע מתוך התכנון של אפל להציג מסך גבוה יותר עם יותר שטח פנים המאפשר תצוגה של יותר וידג’טים, זה יגיע כחלק מתצוגת האייפון 8 הצפויה להציג שוליים מצומצמים ושטח מסך גדול יותר.

פינוי אוטומטי של שטח אחסון

כבר בגרסאות הקודמות של מערכת ההפעלה iOS ניסתה אפל לפתור את בעיית שטח האחסון הפנוי על ידי שימוש בגיבוי ה-iCloud, זה מאפשר למחוק קבצי תמונות וסרטים מהמכשיר באופן אוטומטי (במידה והגדרתם זאת כך) לאחר שגובו בענן. אולם לא כולם נרשמים לתכניות הגיבוי בתשלום של אפל וההצעה הבסיסית 5GB של גיבוי לא תמיד מספיקה לגיבוי כל הקבצים בענן, ולעיתים ניתקע בלי הרבה מקום לצילום תמונות חדשות או הורדת אפליצקיות, וניאלץ לבצע עבודה ידנית של ניקוי ומחיקת קבצים.

לשם כך, מוסיפה אפל ל-iOS 11 אפשרות לפינוי אוטומטי של יישומים ברגע שזיהתה מערכת ההפעלה כי ישנו חוסר של נפח אחסון במכשיר. פונקציה אוטומטית תאפשר להסיר יישומים שאינם נמצאים בשימוש מהמכשיר כאשר שטח האחסון אוזל, אולם את המסמכים והנתונים הנוגעים לאותם יישומים לא תמחוק המערכת, כך שתוכלו לשחזרם בקלות עם התקנת היישומים מחדש. בנוסף, מאפשרת אפל גישה לצפיה בקבצים, תמונות וסרטונים שתופסים שטח אחסון רב במכשיר, כך שאם בכל זאת תרצו לבצע מחיקה ידנית, תוכלו לזהות את הקבצים הגדולים בקלות.

גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

גילוי מהיר של אפליקציות בחנות

כבר בכנס המפתחים שלה בחודש שעבר חשפה אפל כי תבצע מתיחת פנים משמעותית לחנות האפליקציות שלה במכשירים מבוססי iOS 11. מתיחת פנים זו כוללת חלוקה חדשה, המפרידה בין תצוגת אפליקציות ובין תצוגת משחקים, ובראשה עומדת חלונית Today, המציגה מעין אתר תוכן לגילוי אפליקציות ומשחקים חדשים בחנות.

התצוגה בחלונית Today בנויה בסגנון כרטיסיות, כאשר חלק מהכרטיסיות מציגות אוספים של אפליקציות או משחקים מומלצים על פי קטגוריה מוגדרת, וחלק מהכרטיסיות מציגות המלצות ספציפיות, אשר בפתיחתן יוצג בפניכם מידע טקסטואלי עשיר יותר מבעבר אודות המלצות אלו – עם קישורים להורדה, כמובן.

צילום מסך מתקדם

צילום המסך באייפון תמיד שלח את תמונת המסך לאלבום הייעודי באפליקציית התמונות, כך שאם רציתם לבצע עריכה, נדרשתם לעבור לאפליקציה נפרדת. ב-iOS 11, ביצוע צילום מסך יציג חלונית תצוגה מקדימה למשך מספר שניות בחלקו התחתון של המסך. לחיצה על חלונית זו תפתח את צילום המסך בחלון לעריכה מהירה, דרכו תוכלו להוסיף ציורים, טקסטים ואפילו חתימות, ולשלוח במהירות למישהו אחר.

חלון עריכה מהיר לצילומי מסך ב-iOS 11 (צילום מסך)
חלון עריכה מהיר לצילומי מסך ב-iOS 11 (צילום מסך)

קיצור דרך לפתיחת חלונות חדשים בספארי

לא קשה במיוחד לפתוח חלון חדש או חלון פרטי בספארי, אך באפל בחרו להוסיף קיצור דרך חדש לפונקציה על ידי לחיצה ארוכה על כפתור המעבר בין חלונות פתוחים בדפדפן. לחיצה ארוכה אפשרית כבר בגרסאות הקיימות של iOS ומציגה קיצור דרך לסגירה מהירה של חלונות פתוחים בספארי, אך ב-iOS 11 תוכלו גם לפתוח חלון דפדפן חדש או חלון פרטי חדש.

גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מצב Dark Mode מאולתר

אחת הדרישות החוזרות על עצמן הן עבור מכשירים מבוססי אנדרואיד והן עבור מכשירים מבוססי iOS היא להצגת אפשרות לתצוגה בעלת גוונים כהים, או Dark Mode. אפל לא מציגה Dark Mode ב-iOS 11 באופן רשמי, אך דרך אפשרות היפוך הצבעים החדשה, לה קוראת החברה “היפוך חכם”, תוכלו להגיע קרוב ככל האפשר לתצוגה הכהה שחיפשתם. זה עדיין רחוק ממושלם, אך באפליקציות מסוימות לא מתבצע היפוך צבעים מלא כפי שהיה זמין עד כה, כך שהתמונה הכוללת נראית טוב יותר.

גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
גרסת בטא ל-iOS 11 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מי שמעוניין להתקין את גרסת הבטא המוקדמת יכול לעשות זאת כבר עכשיו על-ידי רישום באתר אפל באמצעות חשבון המשתמש Apple ID, אך נזהיר כי בשלב זה המערכת עדיין איננה בשלה לשימוש, כאשר ההשפעה המפריעה ביותר בגרסת הבטא האחרונה נוגעת לסוללה, שמתרוקנת במהירות שיא. לכן, נמליץ שלא להתקין את גרסת הבטא בשלב זה.

יש לכם טיפים נוספים לשיפור העבודה היומיומית ב-iOS 11? ספרו לנו בתגובות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים