גאדג’טי מסקר: ASUS ROG Strix GL553 – כמעט נייד גיימינג

ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הפעם נחת על שולחן הביקורות שלנו אחד מניידי הגיימינג היותר עממיים ואהובים על המשתמשים, ה-ASUS ROG Strix GL553. האהדה כלפי מחשב נייד זה נובעת מהעובדה שהוא נייד גיימינג בעל מחיר נוח למדי: עד 6,000 שקלים בארץ. את מחשב נייד זה, מפארת חברת אסוס כנייד גיימינג איכותי מאוד.

לפני שניגש לעניין, הייתי רוצה לדבר תחילה על ניידי גיימינג. מה שעושה והופך מחשבים ניידים עבור גיימינג הוא כבר לא רק החומרה הכוללת, המתאימה להרצה של משחקים. כיום הדגש נמצא דווקא על מחשבים ניידים בעלי פיצ’רים מיוחדים, דוגמת מקלדות ומערך רמקולים ממותג, מסך איכותי, רמקולים מובנים ועוד.

למה אני מספר לכם את זה? כי נייד ה-GL553 הוא טיפוס מעט מוזר. בעוד נייד גיימינג מסורתי כולל עובי שמחזיר אותנו מעט לעשור הקודם, מחשב נייד זה הוא קטן ודק יותר. כאשר נראה מוצר שכזה – השאלה הנשאלת היא “האם הוא מסוגל להריץ משחקים היטב?” “האם הוא קריר מספיק?”. את התשובות לכל השאלות הללו, ואף נוספות, נגלה בביקורת זו.

מפרט טכני

  • מעבד: Core i7 7700HQ או לחילופין Core i5 7300HQ
  • גודל מסך: 15.6 אינץ’, ברזולוציה של Full HD
  • זיכרון RAM: עד 32 גיגה-בייט
  • כרטיס מסך: NVIDIA GeForce GTX 1050 בעל 4 גיגה-בייט זיכרון
  • אחסון: כונן SSD בעל נפח של 256GB בממשק M.2 X4 וקשיח בנפח 1 טרה-בייט
  • קישוריות: 802.11b/g/n ו-802.11 AC
  • סוללה: 4 תאים
  • משקל: 2.5 ק”ג
  • נוספים: צורב מובנה, מקלדת בעלת תאורת RGB LED, מיקרופון המותאם לסטרימינג

מבט ראשוני

מחשב ה-ROG Strix GL553 מגיע עם אריזה עשירה המספקת את כל מה שרק נרצה לקרוא – אנחנו תמיד בעד אריזות אינפורמטיביות ומושקעות. עם זאת, בפנים לא נמצא יותר מהמחשב עצמו, ספק הכוח עם כבל מותאם וניירת הדרכה.

הרושם הראשוני שמחשב נייד זה עושה הוא מבלבל למדי. מצד אחד הוא יפה – יפה מאוד ומעוצב בקפידה. מצד שני, ואף העיצוב היפה, מחשב זה נראה בעיני כמחשב נייד רגיל. אחת מהתכונות שסיפקו לו את הרושם הזה הוא העובדה שזה המחשב הנייד הכי קל שהחזקתי תחת ההגדרה “גיימינג”. כיצד הוא מספק חווית גיימינג על היותו כזה?

מבפנים, על אף שמחשב זה ממשיך את העיצוב הנעים לעין שלו, בעיקר ברגע שמדליקים אותו וזוכים לראות את מקלדת ה-LED הכה זוהרת וצבעונית ומשטח עכבר בעל גבולות בצבע אדום, המבט בו מחזק את היותו מחשב נייד יחסית סטנדרטי. בשלב זה של המבט הראשוני, המקלדת עושה עבודה מצויינת – היא נותנת פידבק על לחיצות, רחבה מספיק ואינה סובלת מתופעות של Ghosting (לחיצה של כמה כפתורים בבת-אחת).

ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

משטח העכבר, לעומת זאת, הוא ככל הנראה הגרוע ביותר שיצא לי לעבוד איתו. הוא איטי, בנוי תחת משטח מאוד חלקלק ולא נעים לאצבע, וגם הלחיצות על מקשי העכבר דורשות הפעלה של כוח סביר. בשלב מסויים, הייתי חייב לעבור ולעבוד על מחשב זה עם עכבר רגיל.

ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בואו נדבר על כניסות ויציאות, ונתחיל מצד שמאל למעלה: את המערך פותח חיבור לספק הכוח, כאשר עד החיבור הבא נמצא פתחי אוורור המוציאים אוויר חם מתוך המחשב. לידם נמצא חיבור רשת, יציאת HDMI, זוג כניסות USB 3.0 סטנדרטיות וכניסת USB 3.1 Type-C אחד. זו מלווה בכניסת קול בודדה. בצד השני נמצא עוד כניסת USB מגרסת 2.0. נורות החיווי נמצאות במקום טוב ונוח, מתחת למשטח העכבר.

ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עבודה בפועל

העבודה בפועל כללה בעיקר גיימינג – התחום בו מחשב נייד זה מתפאר. ערכתי כמה סשנים במשחקי וידיאו קלים מאוד יחסית. לצערי, עם הזמן, מצאתי את המחשב מעט בעייתי עבור גיימינג.

בואו נתחיל מהכרטיס מסך, מסוג GTX 1050 של NVIDIA. אז כן, מדובר מלכתחילה בכרטיס מסך משוק הכניסה, אך בשל המחיר גם לא אזקוף לרעתו משחקים שלא הצליח להריץ כראוי. אך עם זאת, חשוב לדעת ולהבין שמחשב נייד זה לא מתיימר לתת חווית גיימינג מקסימלית בכל המשחקים. מחשב נייד זה מתאים חומרתית עבור גיימרים מזדמנים.

הבעיה בעת משחק עומדת בשורה עם החשדות שלי: כיצד נייד זה יכול לספק חווית גיימינג טובה וקרירה? ובכן, הוא לא. בעת שאני מעוניין להדגיש כמה שיותר את העובדה שמחשב נייד זה מתחמם ומוציא אוויר חם מאוד מצידו השמאלי, ומלווה ברעש, ארצה לשבח דווקא את העובדה שחום זה אינו מתבטא על המקלדת עצמה. את המקלדת אשבח על היכולת לבצע פעולות מהירות. אך מצד שני, היא איננה כוללת מקשי תכנות, ובעבודה בפועל פריסת המקשים צפופה למדי, על כן צריך להתרגל אליה.

נפילה נוספת מגיעה מכיוון הסוללה. עם מפרט טכני חסכוני למדי, ציפיתי לחיי סוללה סבירים עד ארוכים, אך לא קיבלתי זאת. הסוללה החזיקה מעמד במצב רגיל של גלישה קצת מעל שעתיים בלבד. משחק, מן הסתם, מספק חיי סוללה של שעה בלבד.

ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
ASUS ROG Strix GL553 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

לשמחתי, אנחנו נמצאים כרגע בחלק הטוב של המחשב, ובהחלט יש כזה: המסך. המסך הוא למעשה מה שמציל את הדגם הזה. הפאנל שבו בחרה לעשות שימוש חברת אסוס הוא איכותי למדי. כאן הבטחותיה של החברה נמצאות בשורה אחת עם המציאות.

המסך של ה-GL553 הוא אחד מהדברים שמפתחי דגם זה לא טעו בעת העבודה עליו. הצבעים שלו פשוט יפים, נכונים וטבעיים, כאשר הם באים עם רמת בהירות גבוהה למדי. זוויות הצפיה גם הן ראויות לשבח. הפאנל בעל סוג המט בהחלט עושה את עבודתו נאמנה כשמדובר בהשתקפויות וצפיה נכונה בתמונה. סרטים ומשחקים עם מסך זה, על אף החסרונות, נראים נהדר. המשתמש אף יכול לשלוט בצבעי המסך עד לפרט האחרון, דרך לוח הבקרה הראשי של אסוס, המאפשר שליטה על כל מאפייני מחשב זה בצורה נוחה ונעימה מאוד לעין.

החברה מבטיחה איכות שמע טובה בעת שימוש ברמקולים המובנים. לעומת זאת, בעת צפיה בסדרות, או בניגון מוסיקה ברקע, לא יכולתי להתעלם מהעובדה שהצליל פשוט נשמע רע. הסטנדרט עבור מחשבי גיימינג עלה כבר מזמן לרמקולים בעלי שמע שמנסים כמה שיותר לדמות רמקולים רגילים ושמע נכון של בס. אם כן, את הסטנדרט הזה חברת אסוס לא עברה עם הדגם הנוכחי. הרמקולים המובנים חלשים מאוד, כאשר האקולייזר ושאר האפקטים ברמת התוכנה אף מחמירים את הסאונד, אותו סאונד קר ואנמי מאוד.

לסיום – מבחינת ביצועים, אי אפשר לטעות עם מעבד זה, כמות זיכרון ה-RAM וכמובן ה-SSD עליו מחשב זה רץ. הוא מהיר ומסוגל לעשות מספר גדול של משימות, זאת על אף מספר תוכנות שהותקנו על ידי היצרן ועשויות להאט אותו.

לסיכום

ממצאי הביקורת מביאים אותי לקרוא למחשב ה-ROG Strix GL553 בשמו האמיתי: כמעט נייד גיימינג. ההגדרה הנכונה תהיה, לדעתי, מחשב ביתי צבעוני בעל יכולות גיימינג מוגבלות.

נראה שמחשב זה אינו מסוגל לספק את חווית הגיימינג בצורה נוחה. הוא דקיק ונראה טוב, אך כנראה שזהו העקב אכילס שלו. מעבודה איתו ניכר שהוא “מתאמץ יותר מדי” אפילו כאשר משחקים במשחק קל להרצה, מה שמלווה בסיבוב מהיר ואגרסיבי של המאווררים, ומה שמלווה בנוסף בחום לא נעים ובמעט רעש. בנוסף לכל אלו, גם חיי הסוללה הקצרים יפריעו לא מעט.

אם אתם גיימרים מזדמנים המחפשים מחשב נייד לא יקר מדי, המתאים להרצה של משחקים באופן מוגבל – מחשב זה עשוי להתאים עבורכם. תהנו בנוסף ממסך איכותי מאוד, בעל גוונים נכונים, כזה שמתאים יותר דווקא לגרפיקאים ולמעשה עבור כל שימוש אחר. במידה שאתם גיימרים תובעניים, הדורשים נייד גיימינג קריר, שקט ובעל פיצ’רים רבים יותר – אל תחשבו אפילו על ה-GL553, כי הוא פשוט לא בשבילכם.

חשוב לזכור את המחיר של ה-GL553. אני סבור שיחד עם מחיר כזה, לולא היה מחשב נייד המתמקד בשימושי גיימינג – היה זה יכול להיות סיפור הצלחה של ממש. אך במציאות הקיימת – לא הייתי ממליץ עליו עבור גיימינג.

מה אהבנו?

  • מסך איכותי מאוד
  • תג מחיר זול
  • ביצועים מהירים
  • דק וקל לנשיאה

ומה לא?

  • מתחמם ומרעיש גם עם משחקים קלים
  • פריסת המקלדת לא נוחה
  • רמקולים בעלי איכות שמע גרועה
  • משטח עכבר לא נוח בעליל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים