מיקרוסופט סוגרת רבעון חזק: ה-Office 365 עוקף את האופיס ה’ישן’

חנות מיקרוסופט (צילום: ג'וש דוקרקר, גאדג'טי) צילום: ג’וש דוקרקר, גאדג’טי

מיקרוסופט דיווחה על תוצאות חזקות לרבעון השני שעלו הציפיות בשוק. בנוסף לגידול סולידי ברשיונות ‘ווינדוס’ ואופיס במהדורה המסורתית, מעל הכל בלטו לטובה הביצועים שנמצאים בליבת האסטרטגיה שלה: המעבר לענן.

מכירות של גרסת אופיס עיסקי בענן, Office 365, זינקו 43% ברבעון האחרון לעומת המקביל לו. המכירות של אופיס 365 למשתמשים פרטיים עלו ב-13% ומספר המנויים הביתיים לשירות עומד עתה על 27 מיליון. חטיבת ה-Productivity and Business Processes כולה הכניסה 8.4 מיליארד דולר, גידול של 21% לעומת שנה שעברה. נקודה שראוי לציין: לראשונה, עברו ההכנסות של רישיונות האופיס בענן את מכירות האופיס המסורתיות.

ה-Azure שולט, ה-Surface מהסס

חטיבת ה-Intelligent Cloud הכניסה 7.4 מיליארד דולר ברבעון השני, עלייה של 11%. שירות הענן העיסקי שמוכר בשם Azure רשם גידול של 97%, נתון שמראה שיותר אירגונים מוכנים לתת למיקרוסופט לארח את האפליקציות והנתונים שלה על השרתים של סאטיה נדאלה. שירותי הענן עדיין לא עומדים בקצב של אמזון, אך הענן כבר מאוד קרוב להכנסה שנתית של 20 מיליארד דולר (כרגע על 18.9 מיליארד דולר שנתי), היעד שקבע נדאלה לפני שנתיים.

בחטיבת ה-More Personal העסקים קצת פחות טובים, בעיקר בגלל החומרה. בחודשים האחרונים מיקרוסופט מכרה פחות טאבלטי Surface מכפי שציפתה וגם הטלפונים הכניסו פחות. היא טוענת שזה בגלל תחלופת מוצרים (הוציאה את ה-Surface Pro ואת הלפטופ החדש באמצע הרבעון).

מחשבי Surface Laptop (תמונה: Microsoft)
מחשבי Surface Laptop (תמונה: Microsoft)

בכל מקרה, העלייה במכירות ה-windows והגידול בשיעור 10% בחיפוש קיזזו את הירידה בטאבלטים ובטלפונים. ההכנסות ממכירות חומרה ותוכנה של Xbox עלו ב-11% ומספר המנויים החודשיים של Xbox Live עלה ב-8% ל-53 מיליון.

בזכות הפסדי הלומיה

סך ההכנסות ברבעון השני גדלו ב-9% ל-24.7 מיליארד דולר (non-GAAP) והרווח הסתכם ב-7.6 מיליארד דולר שהם 98 סנט למניה. הרשת החברתית לינקדאין תרמה 1.1 מיליארד דולר להכנסות. בדו”ח זה זכתה מיקרוסופט להטבות מס משמעותיות שהוסיפו 23 סנט למניה לשורה התחתונה (גם ללא הטבות המס היתה עוקפת את תחזיות האנליסטים שצפו 71 סנט).

מיקרוסופט מסבירה שהטבות המס הלא צפויות הגיעו מהפסדי חטיבת הטלפונים בשנים הקודמות. בגלל תקנות המס אי אפשר היה בזמנו להתקזז איתן, אך עתה נתנו תוספת של 1.8 מיליארד דולר לרווח של החברה.

לאור ההצלחה בשיפור מצבה של מיקרסופט ודיווחים מצויינים רבעון אחר רבעון, מניית מיקרוסופט הוסיפה 18% מתחילת השנה ו-32% בשנה האחרונה. בדו”ח זה מיקרוסופט מסיימת שנה פיסקאלית וסמנכ”לית הכספים, אמי הוד, אמרה כי בשנה הקרובה החברה מתכוונת להשקיע המון בשירות הענן, גם כדי לתמוך במוצרי הענן שלה אך גם כדי למשוך יותר חברות שישימו את הפעילות שלהן על השרתים של מיקרוסופט. התחרות מצד אמזון וגוגל בתחום זה אינה קלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים