פטנט חדש של פייסבוק מעיד על פיתוח סמארטפון מודולרי

Project Ara Project Ara

פייסבוק עשויה לעבוד בימים אלו על מוצר חדש בהיצע מוצריה השונים – סמארטפון מודולרי, כך על פי רישומי פטנט שהגישה הענקית האמריקאית למשרד הפטנטים האמריקאי USPTO ופרטיו פורסמו ברשת.

הפטנט אותו הגישה החברה מתאר “מכשיר אלקטרוני מודולרי” המשלב שלל רכיבים, בהם: רמקול, מיקרופון, מסך מגע, שבב GPS ויכולות שימוש כמכשיר סלולרי. על פי דיווחים שונים, על מנת לפתח את המכשיר המודולרי, הקימה פייסבוק צוות העונה לשם “צוות 8” – וזהו הצוות שביצע את הגשת הפטנט החדש. חלק ניכר מחברי הצוות, כך נמסר, מונה מהנדסים שלקחו בעברם חלק ב-“Project Ara” – פרוייקט הסמארטפון המודולרי מבית גוגל.

הצצה לאחור

על הפרוייקט של גוגל עבדה ענקית הטכנולוגיה האמריקאית במשך מספר שנים, אך עד עתה טרם הושק הסמארטפון המודולרי עליו עבדה. למעשה, בספטמבר של השנה שעברה אישר נציג של גוגל כי זו החליטה להפסיק את העבודה על הפרוייקט.

עבודתה של פייסבוק על סמארטפון מודולרי לא תגיע כרעם ביום בהיר. אף שבמהלך שנות פעילותה הרבתה פייסבוק להתמקד בפיתוח מוצרי תוכנה, בראשם האפליקציות הפופולריות פייסבוק ואינסטגרם, החברה נתנה את קולה בשוק הסמארטפונים כאשר הכריזה על שיתוף פעולה עם HTC, דרכו הציגה סמארטפון בעל כפתור פייסבוק ייעודי.

מתוכנה ואינטרנט למוצרי קצה

פייסבוק לא תהיה שחקנית האינטרנט והתוכנה הראשונה במערכה במידה שתשיק סמארטפון משלה, בין אם מודולרי או לא. חברה נוספת שהחלה להביא את שירותיה האינטרנטיים למוצרי קצה צרכניים כבר לפני מספר שנים הינה אמזון, שהציגה מגוון טאבלטים, קוראי ספרים, ואפילו סמארטפון בהמשך דרכה בתחום, וכיום מציעה מגוון רחב יותר של מוצרים לניהול התוכן והבית.

גוגל, אף היא שחקנית תוכנה ואינטרנט בעיסוקיה העיקריים, מתקרבת בימים אלו להשקת סדרת הסמארטפונים העצמאית השנייה שלה, Pixel 2, ומנהלת קווי מוצרים נוספים דרך חטיבת Nest. ומיקרוסופט, אף שלא צלחה בתחום לאחר רכישתה של חטיבת המוצרים של נוקיה, גם היא לקחה חלק בפיתוח סמארטפונים במשך מספר שנים.

המשותף בין חברות אלו הוא הרצון להביא את מוצרי התוכנה או שירותי האינטרנט היישר לידי הצרכנים תוך שליטה גבוהה יותר בדרך בה יוצגו. הרשת החברתית אולי עובדת טוב מספיק בדפדפן או דרך האפליקציה על כל סמארטפון, אך פייסבוק תוכל להעשיר את חווית המשתמש אם תבנה את כל המוצר בעצמה, בעיקר בצד התוכנה.

פטנט של פייסבוק למכשיר מודולרי (תמונה: USPTO)
פטנט של פייסבוק למכשיר מודולרי (תמונה: USPTO)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים