-פרסומת-

בקרוב בכביש הקרוב לביתכם: אינטל ומוביילאיי ישיקו 100 רכבים אוטונומיים

| יום חמישי, 10 באוגוסט 2017, 21:04 | כלכלי, רכב
Mobileye

תמונה: Mobileye

חברת אינטל הכריזה היום על הצעד המשותף הגדול הראשון עם מובילאיי מאז רכשה אותה במארס האחרון תמורת 15.3 מיליארד דולר. על פי התוכנית תפרוס אינטל 100 מכוניות אוטונומיות שישמשו לצרכי ניסוי בארה”ב, אירופה וגם בישראל.

שתי החברות יתחילו לייצר במשותף 100 מכוניות בעלות יכולת אוטונומית מדרגה 4 (פירוט על הדרגות בהמשך). אמנון שעשוע, שמונה לאחר הרכישה לתפקיד סגן נשיא בכיר באינטל ומנכ”ל טכנולוגיות ראשי של מוביילאיי, אמר כי מטרת הניסוי היא בדיקת  המכוניות בתנאים אמיתיים אשר יספקו  משוב מיידי וכך יקדמו פתרונות לבעיות בתחום. באשר לפיזור בין ארה”ב, אירופה וישראל הוא הסביר כי “גיוון גיאוגרפי הוא היבט חשוב מכיוון שבאיזורים שונים יש סגנונות נהיגה שונים וגם תנאי כביש ושילוט אחרים”.

“מכוניות הניסוי ישלבו חיישנים, ראייה ממוחשבת, היתוך נתונים, מיפוי ועקרונות מדיניות נהיגה יחד עם פלטפורמות המיחשוב הפתוחות של אינטל ומומחיותה במרכזי נתונים ותקשורת 5G על מנת לספק מערכת שלמה של “מכונית לענן”, נמסר מאינטל.

אם הניסוי יסתיים בהצלחה, הידע והגיוון הזה אמורים להוכיח כי את הטכנולוגיה של אינטל ומובילאיי אפשר יהיה לפרוס בכל מקום. לשם כך גם המכוניות בניסוי תהיינה מדגמים ויצרנים שונים. חדי עין אולי כבר שמו לב למספר רכבי ניסוי של מובילאיי (בדגמים של אאודי) נעים על כבישי ישראל.

כפי שרצתה אינטל ברכישת מובילאיי (ושילמה בהתאם), הניסוי ממצב אותה במרכז העשייה של תעשיית הרכבים האוטונומיים ועתה היא לוקחת חלק גדול מהתהליכים שדורשת התעשייה. יתכן כי בניגוד לפתרונות הזמניים עד עתה, משרד התחבורה יצטרך לקחת חלק בשינויי חקיקה כדי לאפשר תנועות מכוניות אוטונומיות בסדרי גודל אלו, בדומה לרגולציה שאושרה לאחרונה במקומות אחרים בעולם.

כמה זה אוטונומי?

SAE International, איגוד למהנדסי רכבים שנוסד ב-1905, הוא גוף בר סמכא לקביעת סטנדרטים בעולם הנדסת הרכב.

האיגוד חילק את האוטונומיה של רכבים ל-6 רמות:

  • רמה 0: ללא אוטומציה כלל – הנהג מתפעל את הרכב באופן מלא וכל הזמן. מה שנהוג כיום ברכבים רגילים.
  • רמה 1: שליטה מלאה של נהג אנושי כאשר ישנה אפשרות לסיוע של מערכת אוטומטית שיודעת לתפעל פעולה יחידה (לדוגמא האצה או בלימה).
  • רמה 2: ברמה זו קיימת מערכת שיודעת לקחת שליטה מהנהג (גם הגה וגם מצערת)
  • רמה 3: מערכת ברמה זו תדע לשלוט על הרכב לאורך זמן. כמו ה’טייס האוטומטי’ של טסלה. הנהג האנושי חייב להיות עם עיניים על הכביש כל הזמן כדי לקחת שליטה במידת הצורך.
  • רמה 4: רכב ברמה זו כבר אפשר להגדיר ככמעט אוטונומי לגמרי. הנהג האנושי כבר אינו חייב להיות בתשומת לב מלאה. עם זאת צריך להיות מודע כי ישנם תרחישים שהרכב עדיין לא יוכל לענות עליהם.
  • רמה 5: ברמה זו הרכב יוגדר כאוטונומי לחלוטין. התנהגות הרכב תהיה זהה לנהג אנושי. רמה טכנולוגית זו עדיין רחוקה מהישג יד.
חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
ג'וש דוקרקר
אוכל ושותה חדשנות ועתידנות אבל גם אוהב לשאול "איך אני מרוויח מזה?". לא יכול להירדם מבלי שבדקתי על כמה עצר היום ה-S&P. אולי אלוהים נמצא בפרטים הקטנים אבל התמונה הגדולה תמיד הרבה יותר מעניינת.
תגובות לכתבה
  • Matanel

    גאדג’טי למה אתם לא מפרסמים כלום על תכנית הTV החדשה של רמי לוי?

    • ‫אוריה גאון‬‎

      כי זה לא מעניין אף אחד. אם האינטרנט שלהם פח כך גם הטלוויזיה תיהיה

      • נדב

        הם גם מפרסמים כתבות על הסמארטפונים של LG וזה לא מעניין אף אחד.
        (כמו שאפשר לראות בתגובות על הכתבות האלה)
        למרות שלי אישית אין בעיה ולפי דעתי הכי כיף לדעת על כל עולם הטכנולוגיה.
        פעם חבר שאל אותי מה זה חפץ חכם וכל העניין הזה, הסברתי לו, והוספתי שכיום יש לך הכל חכם, אפילו קIנדIם חכם!
        הוא לא האמין לי ובדקנו ביחד ויש דבר כזה! (למי שסקרן מה הוא בודק זה את הביצועים…)

        • ‫אוריה גאון‬‎

          דבר ראשון: WTFFFF?????????
          דבר שני: הסמארטפונים שלהם מעניינים בגלל כל הטכנולוגיה שהם שמים שם. זה שהיא חברה פח עם מכשירים לא אמינים זה משהו אחר

          • נדב

            דבר ראשון 😏
            דבר שני אתה צודק, אני אפילו חושב שגם אם אף אחד בעולם לא היה קונה LG עדיין צריך לפרסם חידושים שלהם מאחר והם חברה ענקית שיש לה לפעמים טכנולוגיות שנשמח לראית אצל חברות אחרות יותר מהימנות. במילים אחרות היא גם מושכת בחוטים של עולם הטכנולוגיה במידה כזו או אחרת.

          • nirmv

            היו כתבות על G6, ולא מעט כבר על ה V30.

  • Shlomy Malka

    נראה אותם נוסעים באוטונומי בתל אביב, מרוב שידחפו להם הם יסעו אחורה.

    למה רמה 5 עוד רחוק? הרי מתקרבים בצעדי ענק לא?
    אני חושב שעוד 10 שנים אסור יהיה בכלל לנהוג באוטו, רק אוטונומי.

    • Android Developer

      אתה לא יכול להכריח אנשים לקנות מכוניות מדגם מסויים, לא חשוב כמה טוב יכול להיות הרעיון הזה.

      • Almog

        יכול ויכול… לדוגמא היום אסוג למכור מכוניות בלי abs ועוד סטנדרטים בטיחותיים שונים. אל תתפלא אם זה יהיה המצב כאשר הטכנולוגיה תהיה מספיק נפוצה.

        • Android Developer

          לדעתי מה שרשמת (על ABS) זה רק על מכוניות חדשות משנה מסויימת.
          ייקח עוד המון זמן עד שזה יהיה אסור לנסוע במכונית שאינה אוטונומית.

          • Almog

            נכון זה רק על מכוניות חדשות אבל ככה בהדרגה יחליפו אץ הישנות המדינה יכולה לתת עוד תמריצים בשביל לעודד שימוש במכוניות אוטונומיות כמו הפידה במס למחזיקי המכונית וכו

          • Android Developer

            לדעתי גם כשזה יהיה הסטנדרט יהיו אנשים שירצו לנסוע בעצמם. יש אנשים שאוהבים לנהוג.

  • Android Developer

    גדג’טי יהיה באפשרותכם להתנסות בזה?

  • דורון

    צריך להתקין בדגמי טויוטה; קורולה, אונסיס, קאמרי, C-HR מערכת מובילאיי בדיוק כמו ברכבים שמותקנים מובילאיי: סובארו, יונדאי, שברולט, מיצובישי וסוזוקי או מכונית שיתופית אוטונומית; ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי שתוצג בשנת 2021.

  • דורון

    להתקין בכל דגמי יגואר מערכת מובילאיי או כמו מכונית אוטונומית שיתופית; ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל שתוצג בשנת 2021

  • Android Developer

    “עם זאת צריך להיות מודע כי ישנם תרחישים שהרכב עדיין לא יוכל לענות עליהם.”
    אילו לדוגמה?

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות