וואווי עשויה לעקוף את אפל ולהפוך ליצרנית הסמארטפונים השניה בגודלה בעולם

שלט Huawei צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אחת מענקיות הטכנולוגיה הבולטות בעולם, Huawei, עשויה לעקוף את חברת הטכנולוגיה האמריקאית אפל במשלוחי הסמארטפונים עבור הרבעון השלישי של 2017 ולתפוס את המקום השני ברשימת יצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בעולם, כך עולה מתוך דיווח של המגזין הטיוואני DigiTimes.

על פי פרטי הדיווח ומקורות המגזין בשרשרת האספקה של החברה בטיוואן, מכירותיהם של צמד סדרות הדגל Huawei P ו-Huawei Mate ממשיכות להתעצם ברחבי העולם והם מהווים לאחד מן הגורמים באמצעותם תצליח היצרנית הסינית לעקוף את משלוחי מכשירי האייפון של אפל בתום הרבעון השלישי של השנה. כך, משלוחי הסמארטפונים של היצרנית עבור הרבעון עשויים לחצות את רף ה-40 מיליון יחידות.

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מנגד, אנו עשויים לצפות במשלוחי האייפונים של אפל יורדים במעט נוכח הציפייה הרבה להכרזתו של דור האייפונים הבא, iPhone 8/X ו-iPhone 7S, שגורמת למשתמשים “למשוך” את הזמן עם הסמארטפון הנוכחי שלהם בציפייה לרכוש את דור המכשירים הבא מבית ייצורה של אפל. מצב זה עשוי אף להקל עוד יותר על וואווי לעקוף את היצרנית האמריקאית.

במקרה שאכן תצליח וואווי לשלוח יותר סמארטפונים מאפל ברבעון השלישי של השנה, תהא זו נבואה המגשימה את עצמה. בכירי החברה מוסרים מזה מספר שנים כי מתחרותיה של היצרנית הסינית אינן שיאומי או כל יצרנית סינית אחרת – אלא אפל וסמסונג. הכרזות אלו נראו כמעט תלושות מן המציאות עבור יצרנית שהוקמה לפני מספר שנים בודדות דאז, אך כעת עשויים הדברים להפוך למציאות.

הצצה לאחור

יש להדגיש כי גם אם וואווי תצליח לעקוף את משלוחי הסמארטפונים של אפל ברבעון השלישי של השנה, צפוי הדבר להיות זמני בלבד. אפל מתכננת להכריז ולהשיק את דור האייפונים הבא במהלך סוף הרבעון השלישי או ברבעון האחרון של השנה, כאשר עבור דור זה צופים אנליסטים כי אפל תראה את הביקוש הגבוה ביותר לסמארטפונים. למעשה, 2018, על פי הערכות קודמות, צפויה להיות אחת מן השנים הטובות ביותר עבור מכשירי האייפון של אפל.

ברבעון השלישי של 2016 מכרה אפל 45.5 מיליון אייפונים, כאשר ברבעון העוקב (הרביעי של 2016) מכרה החברה מספר שיא של 78.3 מיליון מכשירי אייפון.

כך או כך, אין ספק כי לפנינו שנה מעניינת בתחרות בין שתי ענקיות הטכנולוגיה. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים