פוסטר המשחק Planescape: Torment – Enhanced Edition

Planescape: Torment – Enhanced Edition

המלצת נוסטלגיה: Planescape, Torment – קלאסיקה של משחקי תפקידים למחשב

בפברואר האחרון יצא Torment: Tides of Numenera, משחק תפקידים חדש שאף כתבנו עליו. המשחק היה חלק מתנועה גדולה שעדיין נמשכת של החייאת ז'אנר משחקי התפקידים במבט עילי למחשב. הוא מומן ב-Kickstarter, והתפאר בכך שהוא המשך רוחני ל-Planescape: Torment. אם תהיתם מהו אותו Planescape: Torment, הרשו לי לספר לכם.

משחקי מנוע ה-Infinity

Planescape: Torment היה המשחק השני שפותח במנוע ה-Infinity. מנוע ה-Infinity פותח על ידי Bioware, אותה חברה שאחראית כיום על משחקי Dragon Age ו-Mass Effect. מנוע זה נוצר כדי לתרגם מערכות של משחק התפקידים השולחני "מבוכים ודרקונים" למשחק מחשב.

משחק ה-Infinity הראשון היה Baldur's Gate מ-1998, אותו Bioware פיתחה יחד עם חברת Black Isle. הוא התרחש בעולם פנטזיה גנרי יחסית, אך הצליח בענק במשימה – הוא היה משחק תפקידים מהפכני לחלוטין בצורה בה הוא אפשר לשחקנים לשלוט בקבוצה של שישה גיבורים בזמן אמת, ועוד במערכת של המהדורה השניה של "מבוכים ודרקונים".

לאחר ההצלחה של Baldur's Gate, חברת Bioware המשיכה לפיתוח משחק ההמשך. Black Isle, במקביל, לקחה את המנוע, ונתנה אותו לכוכב עולה בחברה – כריס אבלון, שהיה אחד מהיוצרים של Fallout 2 המיתולוגי. ואבלון פיתח את Planescape: Torment, גם הוא משחק במערכת ובעולמות של "מבוכים ודרקונים", אך אי אפשר לקרוא לו משחק פנטזיה גנרי בשום צורה.

מתוך המשחק Baldur's Gate

מתוך המשחק Baldur's Gate

יקום אינסופי של סיפורים

Planescape: Torment יצא ב-1999, ומתרחש בעולם מערכה שנקרא Planescape. הרעיון העומד מאחורי מערכה זו הוא שישנם מישורי קיום אינסופיים, ה-Planes, שמחברים את כל העולמות השונים. רעיון זה אינו חדש, והוצג לא פעם בספרות פנטזיה ומדע בדיוני, אך מה שמייחד את Planescape זה שמדובר בעולם מערכה שמתקיים בתוך העולמות של "מבוכים ודרקונים", וכולל את כל המטא-פיזיקה שלהם. כך, למשל, למערכת הנטיות המוסריות של שיטת המשחק יש ביטוי מלא ומשמעותי מאד במישורים.

החופש האינסופי של עולמות Planescape נותן למספרים את היכולת לספר סיפורים אינסופיים. אבלון, יוצר Planescape: Torment, ניצל כל הזדמנות והזדמנות להציג עולם קסום וויחודי ככל האפשר, קסום אף יותר ממה שניתן לצפות לו מעולם פנטזיה. הוא בחר למקם את עיקר המשחק בעיר שמכונה "עיר הדלתות", המקשרת בין כל העולמות השונים, ובכך לתת לשחקנים תחושת שייכות למקום ספציפי, אך גם יכולת לחוות כמה שיותר מהאינסוף של המישורים. אך אבלון לא הסתפק בקפיצת מישורים בלבד.

גיבור המשחק, המכונה פשוט "חסר השם" (The Nameless One), מתעורר בחדר מתים עם מספיק צלקות על גופו כדי למות מספר רב של פעמים. הוא מגלה במהרה שהוא אכן מת מספר רב של פעמים, וימות עוד פעמים רבות – שכן כל פעם שהוא מת, הוא חוזר לחיים לאחר זמן קצר מאד. אך הוא אינו יודע מי הוא, ולמה הוא בן אלמוות בשונה מרוב הישויות ביקום הזה. בעולם שזר לו לא פחות משהוא זר לנו, חסר השם יוצא למסע מלא תלאות. מלווה בבני ברית מפוקפקים ומיוסרים לא פחות ממנו, הוא מגלה דברים על גלגוליו הקודמים שאת חלקם עדיף היה לו לא לדעת.

בין העולם הייחודי לבין העלילה המסקרנת ומורטת העצבים של אבלון, Planescape: Torment הפך לקלאסיקה כמעט בן רגע, וכעת הוא נחשב לאחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר שנעשו אי פעם.

איך להשיג ואיפה?

למי שמעוניין לחזור לקלאסיקה הזאת, כעת זה הזמן הטוב ביותר לעשות את זה. חברת Beamdog, המחדשת משחקים במנוע ה-Infinity, הוציאה לפני מספר חודשים בלבד גרסה מחודשת ל-Planescape: Torment, ששמה המלא הוא Planescape: Torment – Enhanced Edition.

המהדורה המחודשת היא המשחק המקורי כולו, עם מספר פיצ'רים חדשים שהופכים אותו ליותר שחיק ונוח לשחקנים מודרניים. כמובן שזה עדיין משחק מ-1999 במהותו, אך הוא הרבה יותר קריא בגרסתו החדשה. לא רק זה, אלא שכריס אבלון עצמו סייע ל-Beamdog בחידוש, ועבר מחדש על חלק ניכר מהטקסטים של המשחק כדי ללטש ולתקן אותם עוד קצת.

Planescape: Torment – Enhanced Edition זמין ב-Steam וב-GOG.com בעלות של 19.99 דולר. למי שכבר נכווה בעבר מחידושים של Beamdog, אל חשש – החידוש הזה נטול באגים, אין בו תוכן חדש שמתנגש עם התוכן המקורי. כל שיפור שהוכנס בו הוא שיפור של ממש.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות