מסתערים על הבורסה: Rovio מתכוננת להנפקה לפי שווי של 2 מיליארד אירו

אנגרי בירדס, הסרט (באדיבות פורום פילם) אנגרי בירדס, הסרט (באדיבות פורום פילם)

יוצרת המשחקים למובייל, Rovio, זו שאחראית ללהיט Angry Birds, מתכוונת לרשום את מניותיה למסחר בבורסה בעתיד הקרוב. לשם כך הגישה החברה טפסי הנפקה במסגרתם גם חשפה כי הציפורים שהפכו לסרט מצליח שיפרו באופן ניכר את מצבה הכלכלי.

על פי הערכות, Rovio תונפק לפי שווי של 2 מיליארד אירו (2.4 מיליארד דולר). היא תנסה לגייס 30 מיליון אירו (36 מיליון דולר) בשוק החופשי על ידי מכירת מניות מבעלי מניות נוכחיים. החברה נוסדה על ידי Niklas Hed, אחיינו Mikael Hed ועוד 2 מחבריהם לספסל הלימודים באוניברסיטה. אלא שבסיבוב ההשקעה הראשון ב-2005, השקיע בחברה אביו של Mikael, ומאז נותר בעל המניות הגדול עם 69% מהשליטה בחברה המצליחה.

בהודעה שפירסמה בנושא הבהירה Rovio כי היא מתכוונת להשתמש בכספי ההנפקה לשם מאמצי צמיחה, קבלת גישה למקורות הון ציבוריים והרחבת בסיס מחזיקי המניות (בהקשר לכך ש-70% מהחברה נמצאים אצל אדם אחד). מכיוון שגיוס של 30 מיליון אירו אינו נחשב גדול (סביר להניח שיכלה לגייס סכום כזה ממקורות פרטיים), כנראה שהיתרונות וההשלכות של הנפקה ציבורית עולים בהרבה על מצבה הקיים כחברה פרטית.

החברה בסיסה בפינלנד ועל כן בחרה לבצע את ההנפקה בבורסת הלסינקי (שנרכשה על ידי בורסת הנאסד”ק האמריקנית). ב-Rovio החליטו כך במטרה לשמר את שורשיה הנורדיים של החברה. יתכן שכתוצאה מהקשר בין הבורסות, תוצע גם תעודה (ADR) נסחרת בארה”ב.

משחק המובייל הראשון שעובר למסך הגדול

למרות ש-Rovio הציגה עלייה נאה וכמעט עקבית בהכנסות במהלך השנים, 2015 היתה שנה די קשה לחברה. בעוד שההכנסות ממשחקים עלו בקצב אחיד, ההכנסות מזכיונות ירדו בחדות ואת 2015 סיימה Rovio בהפסד של 18 מיליון אירו. כאמור, לאחר מהלכי ייעול שכללו סבבי פיטורים גדולים, הצליחה החברה לבצע מהפך ואת 2016 כבר סיימה ברווח של 10.6 מיליון דולר. בעבר כבר עלו שמועות על הנפקת החברה, אך סביר שמנהליה חיכו לשיפור מצבה כדי לשווק אותה לציבור בשווי מיטבי.

בחצי השנה הראשונה של 2017, החברה האיצה את זרם ההכנסות. ניתן לומר שהעניין המחודש שיצר הסרט ‘אנגרי בירדס’ (שהכניס כ-350 מיליון דולר ברחבי עולם) עזר לעניין. בתקופה זו ההכנסות הסתכמו ב-152.6 מיליון אירו, זינקו של כמעט 100% לעומת שנה שעברה. מתוך זה ההכנסות מתמלוגים ורשיונות (להפקת סרט והמוצרים סביבו לדוגמה) עלו ב-200%! הרווח הסופי לחצי שנה טיפס מ-3.3 מיליון אירו בשנה שעברה ל-13.6 מיליון אירו השנה, עלייה של 370%.

ההערכות הן ששוק המשחקים במובייל הכניס כ-100 מיליארד דולר בשנה שעברה. מאלו שעשו כותרות בשנים האחרונות ניתן למנות את Supercell (מוצאה בפינלנד) שנמכרה בשנה שעברה לתאגיד הסיני Tencent בעיסקה ששוויה 10.2 מיליארד דולר. King Digital שיצרה את Candy Crush הונפקה ב-2014 ברעש גדול ודעכה לאחר מכן, עד שלבסוף נמכרה לענקית הגיימינג Activision-Blizzard תמורת 5.9 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים