שמועה: קוואלקום עובדת כיום על שבב ה-Snapdragon 635, יגיע עם ליבות Kryo

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

מוקדם יותר החודש צץ ברשת דיווח ראשוני שהעיד על כך שענקית השבבים האמריקאית, קוואלקום, מפתחת בימים אלו מערכת שבבים חדשה שתפנה לשוק הבינוני-גבוה ותכונה בשם Snapdragon 670. כעת נראה שזוהי לא פלטפורמת העיבוד היחידה אותה מתכננת היצרנית להשיק עבור שוק הביניים, כאשר שמועה חדשה שמוצאת דרכה אלינו במהלך סוף השבוע האחרון מעידה: קוואלקום מפתחת בין כותלי משרדיה שבב חדש שיכונה בשם Qualcomm Snapdragon 635.

על פי פרטי השמועה, ה-Snapdragon 635 יותיר מאחור את ליבות Cortex-A53 המשמשות את דגמי Snapdragon 630 ו-Snapdragon 625, ויציע למשתמשיו ליבות עצמאיות מסדרת Kryo של קוואלקום. בשלב זה לא ברור באילו ליבות Kryo תבצע החברה שימוש, אך נמסר כי אלו ימנו 8 ליבות שככל הנראה ישולבו בתצורת big.LITTLE הפופולרית.

את מערכת השבבים Snapdragon 635, כך נמסר, תייצר קוואלקום בתהליך 14nm FinFET מתקדם מסוג LPP – Low Power Plus שמציע צריכת חשמל נמוכה יותר. בזירת הגרפיקה נמצא מאיץ גרפי שיהיה מהיר יותר ב-20% בלבד בהשוואה ל-Snapdragon 625, אם כי בשלב הנוכחי לא ברור באיזה מאיץ מסדרת Adreno מדובר. עוד בנושא זה מוסרת השמועה כי קוואלקום עשויה לעבוד על גרסה נוספת לשבב החדש שתקרא בשם Qualcomm Snapdragon 635 Plus. גרסה זו תציע למשתמשיה מערך ליבות ויכולות הזהה לדגם ה-Snapdragon 635 הסטנדרטי, אלא עם ליבות הפועמות בתדר מירבי גבוה יותר.

מועד הכרזת השבב אינו ברור, אך תחילת ייצורו צפויה להתרחש ברבעון הראשון של 2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים