האם סוני ומיקרוסופט מחביאות את האפשרות למשחק משותף בין פלטפורמות?

משחקים Fortnite ביחד (מקור:Reddit) משחקים Fortnite ביחד (מקור:Reddit)

מי שעוקב אחרי הראיונות של אנשי סוני ומיקרוסופט באירועי הגיימינג האחרונים כגון E3, בוודאי יודע שבעוד מיקרוסופט לא פוסלת את האפשרות שהשחקנים שלה יוכלו לשחק ביחד עם שחקני הקונסולה היריבה, ה-Playstation 4, סוני ממשיכה לשחק את הילד הרע וטוענת שמשחק משותף בין הפלטפורמות (Cross Play) יפגע בחוויית המשחק של שחקניה.

אבל השבוע קרה דבר מוזר: שחקני Playstation 4 ששיחקו במשחק Fortine, שמו לב לשחקן עם גיימר תג (או שם משתמש אם תרצו) שיש בו רווח, משהו שסוני לא מאפשרת על גבי הפלטפורמה שלה. חיפוש מהיר במאגר השחקנים של האקס בוקס העלה שאכן יש שחקן עם התג הזה ושלא מדובר בשחקן PC.

מאז צצו עוד שתי דוגמאות באתר reddit, אחת של אבא ובן ששיחקו פיזית זה לצד זה על שתי הקונסולות השונות. חשוב להדגיש שכרגע התופעה לא נצפתה במשחקים אחרים, כך שההסבר ההגיוני ביותר הוא שמדובר כנראה ב-“עיגול פינות” שנעשה לטובת Epic Games (המפתחת של המשחק), ויש תקווה שאולי עוד חברות יקבלו את ההזדמנות לעשות זאת בעתיד.

נציג של חברת Epic מסר לאתר Polygon כי המשחק במקביל על שתי הקונסולות התאפשר הודות לשגיאת תצורה בהגדרות המשחק, וכי זו כעת נפתרה, כך שלא נראה שבוצע כאן ניסיון נסתר מצידן של מיקרוסופט או סוני למשחק משולב בין הקונסולות.

פיל ספנסר, ראש מחלקת Xbox, היה אופטימי יותר בנוגע לאפשרות כי שחקנים יוכלו לשחק זה עם זה גם אם ברשותם פלטפורמות משחק שונות. בציוץ שפרסם כמענה לשאלה של משתמש בנושא, הגיב ספנסר כי “הייתי שמח לראות אותם (Epic) משאירים את האפשרות פעילה”, זאת בהתייחסות לשגיאת התצורה שאיפשרה לשחקנים לשחק זה עם זה באותו משחק על קונסולות ה-Xbox וה-Playstation.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים