הוכרזה: Qualcomm Snapdragon 636 – שדרוג נוסף לשוק הביניים

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בין פיתוחי השבבים העצמאיים של סמסונג, אפל ו-Huawei, בין המלחמות המשפטיות הנוקבות עם אפל ושחקניות נוספות בתחום המובייל ובין נסיונותיהן של גוגל, שיאומי ו-LG לפתח שבבים עצמאיים, דוחפת ענקית שבבי המובייל קוואלקום קדימה את הטכנולוגיה המניעה את פלטפורמות העיבוד הפופולריות שלה. קוואלקום מציגה כעת את Snapdragon 636, מערכת-על-שבב חדשה עבור שוק הביניים המשלבת בין מוצריה הרבים של החברה בתוך אריזה קטנה המיוצרת בתהליך בגודל 14 ננומטר.

הפלטפורמה החדשה של קוואלקום משלבת את ליבות העיבוד Kyro 260 אותן מפתחת החברה, כאשר להגדרתה מספקות אלו שיפור של עד 40% בביצועים אל מול ליבות ה-Cortex A53 מבית ARM ששולבו בפלטפורמת ה-Snapdragon 630, המיוצרת אף היא בתהליך 14 ננומטר. המעבד המשולב ב-Snapdragon 636 מציע 8 ליבות הפועלות בתדר מירבי של 1.8Ghz ולצידו נמצא מאיץ גרפי מדגם Adreno 509, המציע, לדברי קוואלקום, שיפור של עד 10% בביצועים על פני הדור הקודם (Adreno 508), ששולב בדגם ה-630 בסדרה.

שוק ביניים+

שילוב פלטפורמת ה-Snapdragon 636 בסמארטפונים תאפשר ליצרניות החומרה להציג מפרטים מרשימים יותר עם תמיכה בתצוגות בפורמט 18:9 ברזולוציה מירבית +Full HD בפריסה של 1080×2160 פיקסלים וזיכרון פעולה (RAM) דו-ערוצי מסוג LPDDR4 בנפח מירבי של 8 גיגה-בייט ובמהירות שעון של 1,333MHz.

בצד הצילום מספקת הפלטפורמה החדשה תמיכה בזוג מצלמות 16 מגה-פיקסל, שיפור על פני זוג מצלמות 13 מגה-פיקסל להן ניתנה תמיכה בדגם הקודם בסדרה, כאשר בשילוב מצלמה בודדת ניתן לעשות שימוש בחיישן בעל רזולוציה מירבית של 24 מגה-פיקסל. בתחום הוידאו מאפשר השבב החדש תמיכה בצילום באיכות UHD 4K ב-30 פריימים בשנייה וכן צילום בהילוך איטי באיכות מירבית של Full HD 1080P ב-120 פריימים בשנייה, כאשר תמיכה בפורמטי הצילום HEVC ו-AVC מגיעה באופן מובנה בשבב.

ה-Snapdragon 636 משלב את מעבד האותות הדיגיטלי Hexagon 680, זה שולב גם בפלטפורמה המתקדמת יותר של החברה, Snapdragon 660, מוקדם יותר השנה. מעבד אותות דיגיטלי זה משלב HVX לתמיכה בעיבוד תמונה, וידאו ומציאות מדומה. בנוסף, תמצאו בשבב גם את מקודד ה-aptX של החברה שיעזור בשיפור קידוד השמע הנשלח לאוזניות וכן את טכנולוגיית ה-Aqstic להגברת עוצמת השמע תוך שמירה על איכות גבוהה וכן תמיכה טובה יותר בסינון רעשים.

המודם המשולב בפלטפורמת ה-Snapdragon 636 הינו מדגם Snapdragon X12 המציע תמיכה ב-LTE, מהירות הורדה תיאורטית של עד 600 מגה-ביט בשנייה ומהירות העלאה תיאורטית של עד 150 מגה-ביט בשנייה, וכן תומך בטכנולוגיית QAM-256. בצד החיבורים תמצאו תמיכה ב-USB 3.1 ובצד הקישוריות מספקת הפלטפורמה החדשה תמיכה בבלוטות’ 5.0, ב-NFC וב-WiFi מתקן 802.11ac וכן תמיכה גם בטכנולוגיית הטעינה המהירה Quick Charge 4.0.

הפלטפורמה החדשה צפויה להגיע למכשירים בשוק כבר החל מחודש נובמבר 2017.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים