שמועה: Galaxy S9 ו-S9 Plus יגיעו ללא שקע אוזניות ועם 4 מצלמות

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ההכרזה על סדרת הדגל הבאה בייצורה של יצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם, סמסונג, ה-Galaxy S9, עוד רחוקה מאיתנו חודשים רבים, כאשר זו צפויה להתרחש במהלך החודשים הראשונים של 2018, ייתכן בסמוך (או כחלק) מתערוכת הסלולר והמובייל השנתית בברצלונה, MWC 2018.

עם זאת, אין הדבר מונע ממגוון נרחב של דיווחים, שמועות והדלפות בנושא לצוץ ברחבי הרשת גם בנקודת הזמן הנוכחית. הפעם אנו נמצא עם שמועה חדשה שמקורה בסין המתיימרת לחשוף פרטים חדשים בדבר צמד המכשירים Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus.

השמועה, שמגיעה אלינו דרך אתר Tech Droider, חושפת, לכאורה, את מפרטם הטכני של צמד מכשירי הדגל הבאים מבית סמסונג. לפי זו, יגיעו השניים עם טכנולוגיית זיהוי פנים ביומטרית חדשה שתכיל חיישן 3D בדומה ל-Face ID במכשיר הדגל אייפון 10. את זיהוי הפנים, כך נראה, עשוי לשמש מערך צילום קדמי כפול המונה שני חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל כל אחד.

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נוסף על כך, מוסר הדיווח כי בגב ה-Galaxy S9 ו-Galaxy S9 Plus נמצא מערך צילום כפול גם כן, אלא שזה ישלב שני חיישנים ברזולוציית 16 מגה פיקסל. מבנה המכשירים יהיה דומה לזה שהוצג בדור הקודם, ואלו יציעו צג נטול שוליים מוארך בגדלים 5.8 ו-6.2 אינץ’ כל אחד, בהתאמה. מימדיהם, לפי השמועה, יהיו צנועים יותר בהשוואה לדור הקודם ויעמדו על 144.1 מ”מ אורך, 68.1 מ”מ רוחב ו-8.0 מ”מ עובי עבור ה-S9 ו-155.2 מ”מ אורך, 73.4 מ”מ רוחב ו-8.1 מ”מ עובי עבור דגם ה-S9 פלוס.

הצצה לאחור

פרט נוסף ומעניין במיוחד שעולה מתוך השמועה החדשה מתייחס דווקא ליכולות האודיו של המכשירים. על פי השמועה, יאלצו משתמשי סדרת Galaxy S9 להסתפק בחיבור אוזניות או כל אביזרי שמע אחרים דרך שקע USB Type-C או בחיבור בלוטות’, שכן סמסונג תסיר את חריץ ה-3.5 מ”מ לחיבור אוזניות, זאת בדומה ליצרניות סמארטפונים רבות בשוק המובייל.

בכל הנוגע לזיהוי טביעת האצבע אצל השניים, נמסר כי סמסונג עוד בוחנת את האפשרות לשילובו של קורא טביעות אצבע מתחת למסך, אך בהנחה שהדבר לא יתאפשר זו פעם נוספת, תשלב היצרנית את הקורא בגב המכשיר. הדלפה נוספת בנושא מוצאת דרכה אלינו דרך מדליף אנונימי למדי בעל חשבון הטוויטר Ice Universe, המציין כי חלקו האחורי של ה-Galaxy S9 יביא עימו שינויי עיצוב משמעותיים. בשלב זה לא ברור כיצד יתבטאו השינויים, אך ניתן להעריך כי ביניהם נמצא את שילובו של מערך צילום כפול וייתכן כי שינוי מיקומו של קורא טביעות האצבע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים