מארק צוקרברג בועידת F8 של פייסבוק (קרדיט תמונה: Facebook)

מארק צוקרברג בועידת F8 של פייסבוק (קרדיט תמונה: Facebook)

מכונת הכסף: עוד רבעון מנצח לפייסבוק כשברקע ההסתבכות עם הממשל

| יום חמישי, 2 בנובמבר 2017, 12:45 | כלכלי, רשתות חברתיות

חברת פייסבוק דיווחה אמש על עוד רבעון מצוין שהיה הרבעון הטוב ביותר בתולדותיה. המספרים שמציגה החברה בדו"ח מצביעים על כך שהיא ממשיכה למשוך משתמשי חדשים כאשר מנועי הצמיחה הגדולים הן הרשתות החברתיות המקבילות, אינסטגרם ו-וואטסאפ. במקביל, מסתבכת פייסבוק עם חקירות של ממשלת ארה"ב לגבי ההתערבות הרוסית בבחירות האמריקניות.

ברבעון השלישי חצתה פייסבוק לראשונה את רף ה-10 מיליארד דולר בהכנסות, 10.3 מיליארד דולר ליתר דיוק. זהו זינוק של 47% לעומת הרבעון המקביל ב-2016. בהתאם לכך, עקפה החברה בקלילות תחזיות האנליסטים: הרווח הרבעוני הסתכם ב-4.7 מיליארד דולר שהם 1.59 דולר למניה מול ציפיות ל-1.28 דולר בלבד.

מקור ההכנסות והרווח: שריל סנברג, סמנכ"לית התפעול, סיפרה בשיחת המשקיעים שבפייסבוק יש 6 מיליון מפרסמים פעילים שקונים מודעות ברשת החברתית ואילו באינסטגרם יש 2 מיליון מפרסמים מסוג זה.

רווח נקי לפי רבעון. מקור: דו"חות פייסבוק

רווח נקי לפי רבעון. מקור: דו"חות פייסבוק

בגזרת המשתמשים, נכון לסוף הרבעון יש בפייסבוק 2.072 מיליארד משתמשים חודשיים, 66% מהם, שאלו  1.368 מיליארד משתמשים נכנסים לרשת החברתית לפחות פעם ביום. בשיחת המשקיעים עידכן מארק צוקרברג (ללא גרפיקת רקע יפה הפעם לאור הסברים בנוגע לחקירות) על כך שה-Stories באינסטגרם זוכה ל-300 מיליון משתמשים יומיים. וגם לפיצ'ר ה-Status בוואטסאפ יש 300 מיליון משתמשים יומיים (250 בכל אחד מהם בעדכון הקודם). לשם השוואה, המקור ממנו לקוחה ההשראה לפיצ'רים האלו, Snapchat, יש 173 מיליון משתמשים בלבד.

ביום המסחר האחרון סגרה מניית פייסבוק על שיא חדש של 182.66 דולר. מיד לאחר פרסום הדו"ח כשהתבררו התוצאות המעולות, היא אף המשיכה לעלות בכ-1.5%. אך לאחר שיחת המשקיעים, כשסמנכ"ל הכספים אמר שההוצאות התפעוליות יעלו בשיעור שבין 45% ל-60%, החלו בשוק למכור את המניה וזו ירדה במקצת. יש לציין שפייסבוק מזהירה מכמה מכשולים כמו עליית הוצאות פיתוח ומיצוי מקום פרסום בפיד כבר כמה רבעונים. לא נראה שזה הפריע למשקיעים להרים את המניה עד לשיא החדש שנרשם אתמול.

צוקרברג נרתם לביטחון המדינה

למרות הדו"ח המעולה, לא המספרים היבשים עומדים הפעם במוקד הדיווח. חוקרי רשויות הביטחון בארה"ב בודקים את מעורבות ממשלת רוסיה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. ההאשמות הן שרוסיה מימנה קמפייני פרסום בסך 100,000 דולר בפייסבוק כשהיא מנצלת את הפלטפורמה להשפיע על דעת הקהל האמריקני.

צוקרברג הבין שהרשת החברתית שלו נמצאת כעת על הכוונת של המחוקקים והוא לא יכול להרשות לעצמו פגיעה במוניטין ה"חברתי" שלו. נציג בכיר מטעם החברה נשלח להעיד בוועדת חקירה ולהסביר מדוע זה לא פשוט למצוא את אלו שמנצלים את הפלטפורמה למטרות לא ראויות כמו גם להסביר מה פייסבוק הולכת לעשות בקשר לזה.

בהסברים למשקיעים (שעבר לפרופיל האישי שלו), אמר צוקרברג כי כל המספרים היפים לא חשובים כל עוד הפלטפורמות "לא מצליחות לקרב בין אנשים" (בניגוד למטרת הרוסים לפלג בין אזרחי ארה"ב, לפי האשמות הממשל). לכן הוא מתכוון להכפיל את כמות העובדים שתפקידם לאכוף את תקנון הרשת החברתית מ-10 אלף ל-20 אלף. נזכיר שאת ה-10 אלפים הראשונים הוא שכר לאחר שבשנה שעברה, זמן קצר לאחר הבחירות, האשימו הדמוקרטים את פייסבוק בהפצת "פייק ניוז".

פייסבוק מסרה לוועדת החקירה שלפי נתוניה 126 מיליון אמריקנים נחשפו לפרסומות של הרוסים. למרות שגם נציגי גוגל וטוויטר הגיעו למסור עדות ולדווח, המספר העצום הזה מיקד את כל תשומת הלב בפייסבוק. כוחה של פייסבוק להגיע להמונים מתחיל להפחיד את הרשויות. זו הסיבה שצוקרברג מעדיף רגולציה עצמית על נהלי העבודה בחברה שלו, אך אמר גם כי לא יפסול רגולציה ממשלתית על שקיפות בפרסום ברשת.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות