HTC ו-Logitech מציגות את BRIDGE: מקלדת למציאות מדומה

אחת הבעיות המרכזיות בתחום המציאות המדומה הינה בתחום קלט המשתמש. בעוד שישנם כמה בקרי שליטה מתקדמים המאפשרים זיהוי תנועה, מחוות ואיתור המשתמשים במרחב, עדיין חסרים פתרונות להקלדה ושימוש במקלדת באופן כללי בסביבה וירטואלית. ישנן מקלדות וירטואליות שניתן להזין באמצעותן מידע – הן לא מספקות תגובה פיזית של מקשים, אין להן נוכחות בעולם האמיתי, והעבודה איתן איטית ולא יעילה.

בפוסט מפורט שפורסם בבלוג משקפי המציאות המדומה Vive של HTC, נרשם כי הנושא נחקר, והמסקנות הינן שגם במציאות מדומה ישנו צורך להשתמש במקלדת באופן יעיל יותר, בכמה סיטואציות: בתוכניות פרודקטיביות וסביבת שולחן העבודה, כמו גם במשחקים, אפליקציות חברתיות וצפיה בתוכן. בקר תנועה פשוט אינו מספיק גמיש כדי לתת מענה לכל סיטואציה.

את הפתרון לכך מציעות כעת HTC ו-Logitech. החברות פועלות יחד ביצירת תוסף המתלבש על גבי מקלדות Logitech G, ומאפשר לבוא באינטרקציה עם המקלדת גם במציאות המדומה. המקלדת הפיזית עוברת איתנו לעולם הוירטואלי – ניתן להביט בה כפי שמביטים במקלדת רגילה בעולם האמיתי, וכאשר נוגעים בה, מרגישים את תגובת המקלדת האמיתית. התוסף סורק את המקלדת ומיקום הידיים, ומאפשר לכל מקש על המקלדת לקבל ייצוג נאמן במציאות המדומה. התוסף עובד בסביבת Steam VR.

כעת, כשיש לנו מקלדת של ממש במציאות המדומה, ניתן גם לערוך בה שיפורים ושינויים. ניתן לצבוע את המקלדת במגוון “סקינים”. חלק מהסקינים הללו יפים מאוד, וחלקם גם פרוקדטיביים ומציגים קיצורים, אנימציות וציורים מעניינים על גבי המקלדת בהתאם לתוכנה שבה אתם עובדים באותו רגע, או המשחק אותו אתם מריצים.

לוג’יטק טוענת כי על מנת לספק חוויית הקלדה מוצלחת, על המשתמשים לראות גם את ידיהם. ואכן, התוסף החדש לא רק מעביר את המקלדת למציאות המדומה, אלא גם את הידיים, וניתן לראות בדיוק על אילו מקשים אנו מקלידים באופן טבעי. בסרטון ההדגמה ניתן לראות את המשתמשים מקלידים בחופשיות וללא קושי.

נכון לעת זו המוצר נמצא בשלבי בדיקה ולא נמסר מתי יגיע לידי הציבור הרחב. לוג’יטק מתכננת לשלוח גרסאות הדגמה, כולל אפשרות להשתמש בערכת הפיתוח (SDK) הניסיונית של המוצר. ההדגמה תינתן לצוותי פיתוח מבין אלה שיקדימו להירשם באתר הפרויקט. ההרשמה פתוחה עד ל-16 לחודש, ולפחות בתחילה לוג’יטק מתכננת לשלוח את המוצר ל-50 מפתחים בלבד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים