דיווח: מכשירי האייפון שיוכרזו ב-2019 יגיעו עם מערך צילום ראשי ב-3D

Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל) Face ID ב-iPhone X (מקור: אפל)

ענקית הטכנולוגיה ואחת מיצרניות הסמארטפונים הבולטות והפופולריות ביותר בעולם, אפל, עומלת בימים אלו על פיתוחו של מערך צילום ראשי בעל חיישני תלת מימד (3D) שיסייעו לשיפור יכולות המציאות הרבודה (AR – Augmented Reality), זאת עבור מכשירי האייפון שיוכרזו ב-2019. כך מעידים מקורות יודעי דבר של מגזין בלומברג.

כבר כיום מבצעת אפל שימוש בטכנולוגיית 3D ייחודית כחלק ממערך הצילום הקדמי של ספינת הפרימיום iPhone X, כאשר את טכנולוגיה זו מכנה היצרנית בשם TrueDepth Camera System והיא מאפשרת את פונקציית הזיהוי הביומטרי Face ID. הטכנולוגיה בה דן הדיווח החדש, מנגד, שונה מהותית מזו של מערך הצילום הקדמי באייפון 10. הטכנולוגיה החדשה תבצע שימוש בחיישן לייזר שייצור מיפוי תלת מימדי באמצעות חישוב משך הזמן שלוקח ללייזר להגיע אל האובייקט ובחזרה אל המכשיר.

כבר בשלב זה בוחנת אפל אילו יצרניות יוכלו לייצר עבורה את המערכת אותה היא מפתחת, וביניהן נמצא את התאגידים המוכרים סוני ופנסוניק. אף על פי כן, מוסרים מקורות הדיווח כי המערכת והטכנולוגיה האלו עוד נמצאים בשלבי פיתוח ראשונים בימים אלו ובסופו של דבר, עשויה היצרנית האמריקאית שלא לשלב את אלו בגב מכשירי האייפון שיוכרזו ב-2019.

המטרה העיקרית של מערך צילום ראשי עם חיישני 3D ייחודיים היא, כך נראה בשלב הנוכחי, להעמיק את יכולות המציאות הרבודה של המכשיר – זאת כדוגמת פיצ’ר ה-Animoji הזמין באייפון X ומבצע שימוש במערך ה-3D של הסמארטפון. עם זאת, ראוי להדגיש כי אפל עשויה ואף צפויה להציג מגוון נרחב של שימושים נוספים לטכנולוגיה זו, עליהם לא חשף הדיווח פרטים בשלב הנוכחי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים