ועדת ההימורים של בריטניה: קופסאות שלל הן לא הימורים

קופסאות שלל בתשלום. צילום: EA

נראה כי נושא ‘קופסאות השלל’ (Loot Boxes) מסרב לרדת מהכותרות. כעת מודיעה וועדת ההימורים של בריטניה כי לפי הגדרתה, לא מדובר במנגנון הימורים גרידא ואין באפשרותה לנקוט פעולה נגד מפיצות המשחקים במסגרת החוק. זאת בניגוד למדינות אחרות כמו הוואי, שם נשמעו קולות נחרצים ביותר נגד ‘קופסאות השלל’ של EA, או בלגיה, המתכוננת למהלך להוצאת ‘קופסאות שלל’ מחוץ לחוק באירופה כולה.

הצצה לאחור

“החוק קובע את ההבדל בין מה נחשב להימורים ומה לא”, כתב טים מילר מוועדת ההימורים. “בתור הרגולטור, אנו בודקים את הקו הזה, והיכן שפעילות מסוימת חוצה אותו וגורמת לסכנה לאנשים, ובמיוחד לילדים, נקטנו בעבר וננקוט בעתיד פעולה נחרצת.”

עם זאת, מילר גורס כי הורי הילדים לא באמת מתעניינים בהגדרה היבשה של הימורים, אלא בביטחון הילדים שלהם, ורמז שהאחריות לרגולציה על ‘קופסאות שלל’ נמצאת בידי המפתחים. “אנו מודאגים מהגידול במצבים בהם הקו בין משחקי וידאו והימורים הולך ומטשטש”, אמר מילר.

נראה כי ‘קופסאות השלל’ לא נחשבות בעיני הוועדה למנגנון הימורים מסיבה אחת עיקרית: הוועדה לא ראתה את האפשרות להמיר את הפריטים לכסף מזומן אחרי סוף הפעילות, בדומה למהמר בקזינו המושך את כספו תמורת ז’יטונים בסוף המשחק.

יש לציין כי במקרים רבים, ובמיוחד במקרה המדובר של Star Wars Battlefront 2, ישנה אפשרות להמיר את הפריטים לכסף, אך באמצעות שירותי צד ג’ (לא באופן ישיר). במקרה זה, הוועדה יכולה לפעול כדי לסגור את השירותים החיצוניים, המציעים להמיר את פריטי המשחק לתשלום כספי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים