שלושה ישראלים החזירו להיטלר את השפם בפארודיה על Wolfenstein

שלושה ישראלים יצאו במחאה על הצנזורה במשחק Wolfenstein: The New Colossus, ויצרו פארודיה הומוריסטית משלהם למשחק. המשחקון המשעשע מופץ בחינם וניתן אפילו לשחק בו בדפדפן שלכם, מבלי להתקין דבר על המחשב, דרך אתר הפרויקט. לחלופין תוכלו גם להוריד את המשחק בחינם עבור Windows, מק, ואף לינוקס. למען הציבור הישראלי, ניתן גם לשחק בעברית.

המשחק  Wolfenstein: The New Colossus עוסק בלחימה מול הנאצים. גיבור המשחק, BJ Blazkowicz הוא בעל שורשים יהודיים. למרבה הצער, Wolfenstein: The New Colossus לא נמכר ב-Steam בישראל – למרות שהמשחק לא עובר על חוקי הצנזורה של המדינה. מדובר בצנזורה עצמית של חברת בת’סדה, שהחליטה כנראה שהציבור בישראל רגיש לנושא. למרות זאת, ניתן למצוא עותקים פיזיים של המשחק בחנויות.

המשחק צונזר בישראל. מתוך Wolfenstäche

בגרמניה, בת’סדה נתקלה בבעיה: חוקים נוקשים לגבי הצגת סמלים נאציים, את היטלר, וכן הלאה. החברה החליפה את צלבי הקרס בסמל אחר, ופתרה בכך את הבעיה הראשונה. אך במקום לצנזר את היטלר, בתסדה נקטה בגישה מעט שונה – החברה פשוט הורידה לו את השפם, וטענה שמדובר בדמות אחרת. כך עבר המשחק את הצנזורה של גרמניה וניתן למכירה.

שלושה ישראלים החליטו שהמצב האבסורדי דורש תגובה. שלו מורן, אלון כרמי ונדב הקסלמן חברו על מנת ליצור פארודיה קצרה ומצחיקה, שתסיר את הצנזורה מהשפם של היטלר, ותופץ גם בישראל. התוצאה היא משחק קצרצר ומצחיק, שמתחיל בהסבר משעשע על המצב, ולאחר מכן נותן לשחקן להילחם בהיטלר, או יותר נכון, בשפם הזועם של היטלר שמתקיף את השחקן ללא הפסקה. שם הפרויקט, כיאה, הוא Wolfenstäche: The New Censorship.

היכונו למתקפת השפמים הזועמים. מתוך Wolfenstäche

ב-Wolfenstäche, כך טוען המשחק, אנו משחקים יהודי, ועל כוונת הנשק שלכם ישנו מגן-דוד סימבולי. אנו יורים בנאצים – “אתם בהחלט עומדים להילחם בנאצים. מאה אחוז נאצים,” נכתב בפתיחת המשחק. לאחר מכן הפארודיה עולה מדרגה: היכונו לשלל שפמים זועמים המסתערים עליכם מכיוונו של היטלר. ישנם אפילו אפקטים קוליים. אכטונג!

לחצו כאן להורדת המשחק בחינם


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים