הוכרזה: Qualcomm Snapdragon 845 – מרחיבה את התמיכה במציאות מועשרת ועוזרות חכמות

פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום) פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום)

יצרנית השבבים קוואלקום חשפה את הפרטים המלאים אודות פלטפורמת העיבוד החדשה שלה, ה-Snapdragon 845, שתניע סמארטפונים, משקפי מציאות מועשרת ומחשבים ניידים, זאת לאחר חשיפה קצרה של הפלטפורמה יום קודם לכן. פלטפורמת העיבוד החדשה מיוצרת בתהליך LPP FinFET 10nm מהדור השני ועימה שמה היצרנית דגש על תחומי המציאות המועשרת והעוזרות החכמות.

יצרניות הסמארטפונים וחברות טכנולוגיה שונות החלו לספק דחיפה משמעותית לתחומי המציאות הרבודה והמועשרת, תוך דחיפת היכולות בצד החומרה והתוכנה גם יחד. בתחום הסמארטפונים מתבטא הדבר כרגע בעיקר עבור משחקים המפותחים לתחום זה (כדוגמת פוקימון גו). בקוואלקום מציינים כי ה-Snapdragon 845 תאפשר יצירת חוויות עשירות יותר במרחב הוירטואלי עם אפשרות ל-6 דרגות חופש במיפוי חדר או סביבתו הקרובה של המשתמש, זאת לשם הצגת תכונות כמו מניעה מהיתקלות בקירות (חיוני עבור משחקים במציאות מדומה\מועשרת).

אל כלים חשובים נוספים בהם תמכה החברה עם הפלטפורמה הקודמת שלה, ה-TensorFlow של גוגל ו-Caffe/Caffe2 של פייסבוק, המניעים את חשיבת המכונה, מוסיפה כעת קוואלקום מעבד אותות דיגיטלי (DSP) חדש מדגם Hexagon 685 ותמיכה גם בשלד תוכנה (Framework) מסוג Tensorflow Lite ו-Open Neural Network Exchange על מנת לאפשר מגוון רחב יותר עבור מפתחים בתחום. העוזרות החכמות שהתפתחו בטלפונים מקבלות גם כן דגש מיוחד עם שיפור בצריכת החשמל עבור יישומי האזנה תמידית לפקודות קוליות.

פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום)
פלטפורמת Snapdragon 845 (תמונה באדיבות קוואלקום)

המפרט הטכני

הכח המניע את פלטפורמת העיבוד החדשה של קוואלקום הינו מעבד בארכיטקטורת Kyro 385 המורכב מ-4 ליבות חזקות הפועלות בתדר 2.8GHz ו-4 נוספות לפעולות היומיומיות אשר פועלות בתדר 1.8GHz. לצד המעבד משלבת קוואלקום בפלטפורמת ה-Snapdragon 845 מאיץ גרפי חדש מדגם Adreno 630 שיתרום לשיפור הביצועים במשחקים בעד 30% בהשוואה לדור הקודם, זאת לצד תמיכה ב-OpenGL ES 3.2, OpenCL 2.0, DxNext ו-Vulkan2. בנוסף, מציעה הפלטפורמה החדשה תמיכה ברכיב זיכרון מסוג LPDDR4x בנפח מירבי של 8GB RAM במהירות 1,866MHz.

בצד המסך מספקת הפלטפורמה החדשה תמיכה בתצוגות Ultra HD 4K בניגון של 60 פריימים בשנייה (מה שאנו מצפים כי סוני תאמץ במכשיר הדגל הבא שלה), זאת לצד תמיכה בשתי תצוגות במקביל באיכות Quad HD ב-120 פריימים בשנייה – תכונה המיועדת לשימוש במשקפי מציאות מועשרת. טווח הצבעים הנתמך במסכים עומד על 10 ביט.

מעבד התמונה החדש Spectra 280 יאיץ, על פי קוואלקום, את יכולות צילום הוידאו במכשירים שיעשו שימוש ב-Snapdragon 845 באופן משמעותי, כאשר תמיכה בצילום 4K תתאפשר ב-60 פריימים בשנייה ב-HDR (כהגדרה מקסימלית), בעוד צילום בהילוך איטי יאפשר להגיע לעד 480 פריימים בשנייה באיכות HD 720p. קוואלקום מציינת תמיכה ב-HDR10 ובפורמט הצילום HEVC. תמיכה בחיישני צילום מאפשרת עד שני חיישני 16 מגה-פיקסל או חיישן בודד של 32 מגה-פיקסל.

בתחום הקישוריות משלבת קוואלקום בפלטפורמה החדשה את מודם ה-Snapdragon X20 התומך בקטגוריה 18 להורדה במהירות של עד 1.2Gbps ובקטגוריה 13 להעלאה של עד 150Mbps. עם אלו מגיעה תמיכה ב-MIMO 4X4 ו-64QAM (עוד על מודם X20 כאן). בנוסף, תתמוך Snapdragon 845 ב-WiFi מתקן 802.11ad וב-802.11ac וכן בבלוטות’ 5.0.

זמינות

פלטפורמת Snapdragon 845 נמצאת כעת בבחינה אצל יצרניות שונות ותגיע באופן רשמי למכשירים בתחילת שנת 2018. בין המכשירים הראשונים הצפויים להגיע עם הפלטפורמה החדשה אנו מצפים לראות את סדרת ה-Galaxy S9 של סמסונג, ה-Xiaomi Mi7, מכשיר דגל חדש של סוני ואת ה-LG G7 כבר ברבעון הראשון של השנה הבאה.

בקוואלקום מציינים כי הפלטפורמה החדשה תתמוך בסמארטפונים וכן בקסדות מציאות מועשרת (XR) ומחשבי PC ניידים. מוקדם יותר השבוע הציגה קוואלקום בשיתוף עם מיקרוסופט ושותפות נוספות מחשבי PC ניידים ראשונים המונעים בעזרת פלטפורמת ה-Snapdragon 835 ומריצים את מערכת ההפעלה Windows 10.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים