ממשיכים לקנות גם ב-1,000 דולר: עוד רבעון שיא לאפל

iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) iPhone 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אפל חתמה אמש (ד’) את שנת 2017 עם דוח לרבעון הרביעי בו הציגה הכנסות שיא. “אנו נרגשים לדווח על הרבעון הגדול ביותר בהיסטוריה של אפל“, ציין מנכ”ל אפל, טים קוק, לאחר שהציגה החברה הכנסות של 88.3 מיליארד דולר המהוות עליה של 13% משנה לשנה, לצד רווח גולמי של כ-26 מיליארד דולר ורווח למניה של 3.89 דולר.

קוק הוסיף בדבריו התייחסות למכירות מכשיר ה-iPhone X, שעלה בכותרות לאחרונה בדיווחים שטענו כי אפל הגבילה את ההזמנות עבור המכשיר להמשך השנה. על פי דבריו של קוק בשיחת הועידה לאחר פרסום התוצאות הכספיות, “ה-iPhone X עקף את ציפיות החברה והיה מכשיר האייפון הנמכר ביותר כל שבוע מאז השקתו בנובמבר“.

בתגובה לפרסום התוצאות הכספיות עלתה מניית אפל במסחר המאוחר אמש (ד’) בכ-2.5%.

גרף מניית אפל
מניית אפל במסחר המאוחר לאחר פרסום תוצאות רבעון 4/2017 (תמונה: Google Finance)

פחות אייפונים, יותר הכנסות

ברבעון הרביעי של 2017 הציגה אפל ירידה קלה בכמות מכשירי האייפון אותה מכרה בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2016. מכירות דגמי האייפון השונים הסתכמו ב-77.316 מיליון לעומת 78.29 מיליון מכשירים ברבעון המקביל שנה קודם לכן, כך שמדובר בירידה של כאחוז בודד בכמות המכשירים שנמכרו. אף הירידה בכמות היחידות, רשמה אפל עליה של 13% בהכנסות ממכשירי האייפון משנה לשנה.

ההסבר לעליה בהכנסות אל מול ירידה בכמות היחידות של מכשירי האייפון שנמכרו נובעת מתוך עליית מחירי האייפון בשנה החולפת. עם דגמי האייפון 8 והאייפון 8 פלוס הציגה אפל בחודש ספטמבר 2017 עליה של 50 דולרים במחיר כל אחד מהדגמים, ואליהם הצטרף מכשיר יקר אף יותר, iPhone X, שהושק בחודש נובמבר 2017 במחיר בסיס של 999 דולרים.

מחיר המכירה הממוצע (ASP) עליו דיווחה אפל ברבעון עמד על 796 דולר עבור מכשירי האייפון, מה שמעיד על אימוץ נרחב של דגמים יקרים יותר, בהם האייפון X, האייפון 8 פלוס והאייפון 8 בגרסאות בעלות נפח אחסון גבוה יותר.

קטגוריית הטלפונים לא הייתה ההצלחה היחידה של אפל ברבעון שחתם את השנה הקודמת. החברה דיווחה על עליה קלה (1%+) בכמות יחידות טאבלטי האייפד שנמכרו עם עליה של 6% בהכנסות, אלו הסתכמו ב-5.86 מיליארד דולר. בסה”כ מכרה אפל ברבעון זה 13.17 מיליון אייפדים, כאשר גם כאן רומזת העליה הנאה בהכנסות להצלחתה של החברה במכירת הדגמים היקרים יותר בקטגוריה.

מחשבי המקינטוש הציגו ירידה של 5% בכמות היחידות שנמכרו וכך גם בהכנסות. בסה”כ מכרה החברה 5.1 מיליון מחשבי מקינטוש ברבעון הרביעי של השנה, זאת לעומת כ-6.9 מיליון יחידות ברבעון המקביל ב-2016. קטגוריית ה”מוצרים האחרים” של החברה, הכוללת את שעוני ה-Apple Watch ואוזניות ה-AirPods, הציגה זינוק של 36% בהכנסות משנה לשנה, אלו הסתכמו ברבעון הרביעי של 2017 ב-5.49 מיליארד דולר.

באפל לא חושפים נתונים מספריים הנוגעים לכמות היחידות של השעונים שנמכרו במהלך הרבעון, אך בשיחת ועידה לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה, ציין טים קוק כי שעוני ה-Apple Watch ראו עליה במכירות שעלתה על 50% במהלך הרבעון האחרון. לצד זאת, ציין סמנכ”ל הכספים בחברה, לוקה מאסטרי, כי אוזניות ה-AirPods יחד עם אוזניות Beats הובילו את קטגוריית המוצרים הלבישים לעליה של 70% בהכנסות.

עבור הרבעון הבא צופה אפל הכנסות של 60-62 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים